יצרנית המטוסים בואינג החליטה למכור לגורם שלישי עשרות מטוסי בואינג 737MAX  שיוצרו עבור חברות התעופה בסין. זאת עקב הקרב הפוליטי בין ארצות הברית לסין והעיכוב באישור החזרה לשירות של הדגם על ידי רשויות התעופה הסיניות.

על פי פרסום ב-Washington Post, בבסיס החברה בארלינגטון, וירג׳יניה חונים (נכון ליוני) כ-270 מטוסי בואינג 737MAX שיועדו לשוק הסיני ולא נמסרו.

לדברי מנכ״ל בואינג, דייב קלהון וסמנכ״ל הכספים של החברה, בואינג אינה יכולה להמשיך להמתין להחלטות של סין כאשר כל אותה עת הסינים גם אינם מעבירים כסף עבור המטוסים שהוזמנו.

קלהון, שדיבר בפסגת לשכת המסחר האווירית של ארצות הברית אמר כי ״יום אחד עוד נחזור לסין. אבל זה לא הולך לקרות בקרוב.״ הוא לא מסר כמה מטוסים יימכרו לגורם אחר אבל ציין כי החברה דחתה החלטות לגבי המטוסים שהוזמנו על ידי הסינים זמן רב. ״אנחנו לא יכולים להמשיך לדחות אותם לנצח,״ אמר והוסיף כי הליך מכירת המטוסים יהיה הדרגתי כדי להגן על הלקוחות הסינים, אולם החברה לא יכולה להמשיך לחכות.

סין היא שוק חשוב ביותר עבור תעשיית התעופה העולמית ומבין הגדולים בעולם. גם איירבוס וגם בואינג נאבקות במשך שנים לשלוט בפלח המטוסים לטווח קצר ובינונים עם יותר מ-150 מושבים.

רק לאחרונה נחלה בואינג הפסד משמעותי בשוק הסיני, עם עסקאת ענק שחתמה איירבוס למכירת 292 מטוסים ממשפחת ה-A320 ל-4 חברות התעופה מהגדולות בסין.

משבר האמון בין בואינג לבין הלקוחות בסין הוא רק חלק קטן מהמשבר שפוקד עתה את היחסים בין סין לארה״ב גם בשל סוגיית טייוואן. בנוסף, הסינים מחכים לאישורים להפעלתו המסחרית של מטוס הנוסעים מתוצרת סין, COMAC C919 , מטוס נוסעים צר גוף שפותח על ידי חברת קומאק הסינית ואמור לשאת בין 168-156 נוסעים. על פי פרסומים שונים ליצרנית הסינית יש התחייבויות ל-1008 המטוסים כולל 305 הזמנות בעיקר מחברות ליסינג סיניות.