בחודש אפריל דיווחנו בחדשות תעופה על תדירות של טיסה יומית אחת שמפעילה אל על מתל אביב למוסקבה, כאשר כל הטיסות היו מלאות. היום אנחנו מדווחים על תגבור נוסף של היקף הטיסות של אל על לרוסיה.

על פי מערכת ההזמנות, החל מחודש ספטמבר החזירה אל על טיסה יומית שלישית מתל אביב למוסקבה פעמיים בשבוע בימים שני ורביעי. כך צפויה אל על להפעיל מתל אביב למוסקבה בחודש נובמבר בין 2-3 טיסות יומיות בין הימים ראשון עד חמישי. סה״כ תפעיל החברה 13 טיסות בשבוע מתל אביב למוסקבה במטוסי ה-737. הנתון הזה מכניס את מוסקבה לרשימת חמשת היעדים עם הכי הרבה טיסות של אל על.

ולמרות היקף הטיסות הנרחב, הביקושים עדיין נשארים גבוהים למדי ובהתאם גם מחירי הטיסה, במיוחד ביחס לזמן הטיסה (5:50 שעות). מבדיקה שלנו במערכת ההזמנות עולה כי המחיר לכרטיס הלוך ושוב למוסקבה במחלקת תיירים לייט מתחיל ב-1,294$. במחיר הזה יקבלו הנוסעים אפשרות להביא תיק יד בלבד. עבור מזוודה ואפשרות הושבה ושינוי ישלמו הנוסעים כ-1,338$.

כפי שניתן לשער, הביקוש ככל הנראה מתמקד בעיקר בטיסות מכיוון מוסקבה לתל אביב. בהתאם, טיסה מתל אביב למוסקבה מתומחרת באל על כרגע בכ-400$ בעוד טיסה בכיוון ההפוך במעל 900$.

ולמרות המחיר הגבוה לטיסות למוסקבה מצאנו כי טיסות רבות כבר מלאות, עם מקום במחלקת עסקים בלבד. מי שיאלץ בשל כך לבחור בשילוב של מחלקת תיירים בהלוך ומחלקת עסקים בחזור יפרד מ-2,514$. המחיר לכרטיס הלוך ושוב במחלקת עסקים כבר מגיע למחיר של 4,209$.

המחיר הגבוה נובע בין היתר גם ממספר אלטרנטיבות מצומצם שעומדות בפני הנוסעים. הראשונה היא טיסת קונקשן עם חברה זרה אשר תוזיל רק במעט את הטיסה. טיסת הלוך ושוב עם אזרבייג׳ן איירליינס עם עצירה בבאקו למשל תעלה 962$ וטיסה עם פגסוס הטורקית עם עצירה באיסטנבול 948$. הטיסות יארכו בין 8-10 שעות, כולל העצירה.

האלטרנטיבה השנייה היא הטיסות של חברת רד ווינגס הרוסית עם עצירה טכנית בעיר הנופש הדרומית מינרנלייה וודי. גם כאן אין בשורה משמעותית במחיר ומבדיקה באתר החברה המחירים לטיסת הלוך ושוב בנובמבר מתחילים בכ-62,000 רובל שמתורגמים לכ-1000$.

תגובה
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *