התנ”ך לחברת הלואו קוסט הנפוצה בישראל: ריינאייר – תעריפי טיסה, מדיניות ביטולים ושינויים, משקל המזוודה, גודל הכבודה ואפילו איך להזמין כרטיס טיסה באתר האינטרנט של החברה

ריינאייר | Ryanair, שנחשבת לחברת האולטרה לואו קוסט הגדולה והמפורסמת באירופה, אחראית להטסתם של מאות מיליוני נוסעים מדי שנה. החברה משרתת למעלה מ-230 שדות תעופה ב-36 מדינות שונות וממשיכה למשוך מערך אינסופי של נוסעים, בזכות מחירים נמוכים ביותר וללא תחרות.

ריינאייר פועלת בישראל מאז שנת 2014, וטסה מנמל התעופה בן גוריון ל-21 שדות תעופה באירופה, ובחודשי החורף (נובמבר – מרץ) החברה מפעילה עוד 8 קווים ליעדים באירופה מנמל התעופה רמון (אשר החליף את עובדה שנסגר). חשוב לציין, כי מעת לעת נערכים שינויים, קווים מסוימים נסגרים (נוכח אי-כדאיות כלכלית, סגירת בסיסים של החברה ועוד), ומצד אחר נוספים יעדים חדשים.

מנכ״ל ריינאייר כבר הודיע שאנחנו יכולים לשכוח ממבצעים של טיסה ב-1€ כפי שהציעה החברה טרום מגפת הקורונה. עם זאת, החברה עדיין מציעה מחירים תחרותיים מאוד שנחשבים פופולריים בקרב לקוחות, עד שריינאייר רק המשיכה להגדיל את מכסת הטיסות שלה במהלך החודשים האחרונים.

לאור הפופולאריות של ריינאייר בקרב הקהל הישראלי, החלטנו ליצור את המדריך הנרחב הזה המקבץ את כל המידע שאתם צריכים לפני הטיסה עם חברת התעופה הענקית האירית.

ממדיניות הכבודה של ריינאייר ועד תהליך הצ’ק-אין שלהם, עם מידע מפורט נוסף על כללי תיעוד, החזרים וביטולים, כעת תוכל לקבל מענה לכל השאלות והחששות שלכם לאחר בדיקה במדריך שלנו.

תעריפי טיסות ריינאייר – אלו סוגי כרטיסים אפשר לקנות?

תעריפי ריינאייר מחולקים לארבע קטגוריות שונות: עממי (Value), רגיל (Regular), פלוס (Plus) ופלוס גמיש (Flexi Plus).

המחיר העממי (Value) של ריינאייר

זהו כרטיס הטיסה הכי ידידותי לכיס מכל התעריפים, ומאפשר לכם לקחת רק תיק יד קטן, שחייב להיכנס ממש מתחת למושב שלפניכם (40 ס”מ x 20 ס”מ x 25 ס”מ). בתעריף זה, על כל הכבודה הנוספת צריך לשלם בנפרד ולא תוכלו להזמין מושב ספציפי בטיסה, אלא בתשלום בלבד. במידה ולא תשלמו על מושב, יוקצה עבורכם מושב אקראי במהלך הצ’ק-אין. זה גם אומר שאולי לא תוכלו לשבת ליד בני המשפחה / חברים שאיתכם בטיסה.

במקרה שאתם נוסעים עם ילדים מתחת לגיל 12, חובה לבחור ולשלם עבור כיסא מבוגר אחד לפחות. לאחר מכן, ניתן לבחור את המושבים לכל הילדים (עד להגבלה של ארבעה ילדים) – ללא תשלום נוסף.

  • תיק יד – ✅
  • טרולי – ❌
  • מזוודה – ❌
  • בחירת מושב – בתוספת תשלום או הקצאה רנדומאלית בצ׳ק אין.
  • שינוי – בתשלום 45 יורו + הפרשי תעריף
  • ביטול – ❌

תעריף רגיל (Regular) של ריינאייר

התעריף הרגיל כולל את מה שחברת התעופה מכנה כתוכנית ה”פריוריטי” (עדיפות) שלה. מלבד האפשרות לעלות על המטוס לפני כל הנוסעים שקנו כרטיס בתעריף העממי (Value), אתם יכול גם לקחת עמכם לתא הנוסעים טרולי של עד 10 קילוגרם. לבסוף, ולאחר השלמת תהליך הצ’ק-אין המקוון, תוכלו לבחור את המושב שלכם לטיסה (בין המקומות המיועדים לנוסעים בתעריף רגיל).

  • תיק יד – ✅
  • טרולי – ✅
  • מזוודה – ❌
  • בחירת מושב – ✅ במעמד הצ׳ק אין
  • שינוי – בתשלום 45 יורו + הפרשי תעריף
  • ביטול – ❌

תעריף פלוס (Plus) של ריינאייר

תעריף פלוס אינו מעניק גישה ל-“פריוריטי” – וגם לא מאפשר העלאת טרולי לתא הנוסעים (מלבד תיק היד, כפי שמופיע במחיר עממי). הנוסעים יכולים למעשה להפקיד בצ’ק אין מזוודה במשקל מרבי של עד 20 קילוגרם – אשר יורדת לבטן המטוס. כמו כן, נוסעי תעריף פלוס יכולים לבצע צ’ק-אין בחינם בשדה התעופה, כך שכל עוד הם עושים זאת לא יאוחר משעה לפני הטיסה, הם יכולים לבחור מושבים טובים באופן יחסי.

  • תיק יד – ✅
  • טרולי – ❌
  • מזוודה – ✅
  • בחירת מושב – ✅
  • שינוי – בתשלום 45 יורו + הפרשי תעריף
  • ביטול – ❌

תעריף פלוס גמיש (Flexi Plus) של ריינאייר

כרטיס זה נחשב לתעריף הפרימיום של ריינאייר. מלבד הכללת “פריוריטי”, המאפשר לכם לקחת תיק יד קטן וגם טרולי במשקל של עד 10 קילוגרם לתא הנוסעים, זה גם מאפשר לכם לעבור במהירות דרך האבטחה (בחו”ל) ולבחור כמעט בכל מושב שתרצו המטוס. עם זאת, מה שבאמת מבדיל את תעריף הפלוס גמיש מכל התעריפים האחרים, היא העובדה שהנוסעים יכולים לבצע שינויים בתאריכי ההזמנה שלהם ללא עלות נוספת (תשלום רק על הפרש התעריף, אם רלוונטי). הנוסעים רק צריכים לזכור ששינויים אלה חייבים להתבצע לפחות 2.5 שעות לפני הטיסה (באופן מקוון) או שעה לפני ההמראה (בדלפקי שדה התעופה).

  • תיק יד – ✅
  • טרולי – ✅
  • מזוודה – ❌
  • בחירת מושב – ✅
  • שינוי – ✅  תשלום על הפרשי תעריף בלבד
  • ביטול – ❌

תעריף משפחתי פלוס של ריינאייר

לבסוף, ישנה למעשה קטגוריה נוספת שעשויה להיות טובה אם אתם מטיילים עם ילדים. עם קטגוריה זו, תהיה לכם גישה לכל ההטבות של התעריף העממי (Value), עם היתרון הנוסף שכל אחד מהנוסעים יכול לעלות עם טרולי במשקל 10 ק”ג לתא הנוסעים, ואתם גם זכאים לקחת מזוודה בודדת של 20 ק”ג לכל המשפחה. כהערה אחרונה, משפחתי פלוס מאפשר לכם גם לבחור מושבים חינם וללא הגבלה עבור כל הילדים מתחת לגיל 12 בהזמנה שלכם.

  • תיק יד – ✅
  • טרולי – ✅
  • מזוודה – ✅  מזוודה אחת למשפחה
  • בחירת מושב – ✅
  • שינוי – בתשלום 45 יורו + הפרשי תעריף
  • ביטול – ❌

מדיניות ביטולים ושינוי טיסות עם ריינאייר

שינוי טיסה עם ריינאייר

אלא אם כן רכשתם את תעריף ה-“פלוס גמיש”, החלפת טיסה עם ריינאייר תמיד כרוכה בעלות – והיוצא מן הכלל היחיד הוא כאשר נוסעים עושים זאת במהלך תקופת החסד של 24 שעות מהרגע שרכשתם את הכרטיסים. בעיקרון, אתם חופשיים לבצע שינויים בתאריכים ובשעות ההזמנה שלכם בתוך 24 השעות הראשונות לאחר רכישת כרטיסי הטיסה שלכם. ריינאייר גם מאפשרת לנוסעים במצב זה לשנות את המסלול שהזמינו במקור. כך, למשל, אם רכשתם כרטיסים למסלול תל אביב-בודפשט, תוכלו לשנות אותו לבודפשט-לונדון.

בתוך 24 השעות הראשונות הללו, אין עלות נוספת לאף אחד מהשינויים הללו, אלא אם יש הבדלי תמחור בכל הנוגע לתעריפים. לדוגמא: אם שילמתם במקור 20 אירו עבור הטיסה שלכם למסלול תל אביב-בודפשט, אך מעוניינים לשנות אותה לתאריך שבו אותו תעריף עולה כעת 30 אירו, תדרשו רק לתשלום ההפרש בתעריף (10 אירו).

מצד אחר, אם אתה רוצים / צריכים לבצע שינויים בטיסה שלכם מחוץ לתקופת החסד הזו, אלה יהיו כפופים לתשלום… וגם כבד, אגב… לא פחות מ-45 אירו לטיסה בכיוון אחד (90 אירו לנוסע לשינוי בשני הכיוונים) – למקרה שתבצעו את השינויים האלה באינטרנט. עם זאת, אם תעשו זאת בטלפון או ישירות בדלפק בשדה התעופה, התשלום לכיוון אחד ינסוק ל-60 אירו. מלבד העמלות, תצטרכו לשלם גם על הבדלים במחיר הטיסה, כמפורט בפסקה הקודמת. מסיבה זו, לרכוש כרטיסים מחדש, בסופו של דבר יהיה יותר זול ברוב הפעמים.

בנוסף, אל תשכחו שכל שינוי בתאריכים או במסלולים חייב להתבצע עד שעתיים וחצי לפני מועד ההמראה המתוכנן. כמו כן, לא ניתן לשנות טיסת פנים בתוך מדינה לטיסה בינלאומית (או להיפך) עקב סיבוכים הקשורים למע”מ.

כמובן שכל השינויים הנ״ל לא רלוונטיים למקרה שהחברה שינתה/ביטלה את זמני הטיסה שלכם.

שינוי שם על כרטיס הטיסה של ריינאייר

אם ברצונכם לבצע שינויים כלשהם בשם של אחד מהנוסעים בהזמנה שלכם, ישנן מספר נסיבות שעלינו לקחת בחשבון. ראשית, חשוב להבהיר שאין צורך לכלול שמות אמצעיים בהזמנה מול ריינאייר, ומספיק רק השם הפרטי ושם המשפחה, כל עוד הם מוזנים בדיוק כפי שהם מופיעים בדרכון שלכם. בנוסף, אין צורך לשנות שגיאות כתיב באות אחת.

אם צריך לשנות שמות בתוך 48 השעות הראשונות לאחר השלמת ההזמנה, ריינאייר כן מאפשרת לכם לבצע שינויים קטנים באיות השמות בחינם. עם זאת, זכרו שמילת המפתח כאן היא שינוי “קטן”, ולכן אנו חוששים ששינוי שם מ”הארי פוטר” ל-“ג’יי קיי רולינג” אינו כשיר.

מחוץ לתקופת החסד הזו, החברה עדיין מאפשרת לכם לבצע כמה התאמות קטנות, אבל לא יותר משלושה תווים. לדוגמה, עדיין תוכל לשנות את שם המשפחה מ”מרדכי” ל-“מורדכי”.

מלבד כל החריגים שתוארו לעיל, המצב הנוסף היחיד שבו ריינאייר מאפשרת לנוסעים לשנות שם בהזמנה שלהם בחינם, קורה כאשר יש למעשה שינוי שם חוקי לאחר ששני אנשים מתחתנים. במקרה כזה, תצטרכו להציג עותק של רישיון הנישואין שלכם והאגרה תיותר.

בסופו של דבר, כל שינוי שם בודד שלא ניתן להתאים לאף אחת מהחריגות הללו, יגרור תשלום של 115 אירו עמלה. באופן טבעי, ברוב הפעמים פשוט יותר זול להזמין כרטיס חדש באותה טיסה.

ביטול טיסה עם ריינאייר

בכל הנוגע לביטולים – ריינאייר לא מספקת החזרים כספיים למקרה שנוסע ירצה לבטל את הטיסה שלו. באתר החברה נכתב כי “כל טיסות ריינאייר ניתנות לשינוי, אך לא ניתן לבטל אותן”.

אתם יכולים לקבל החזר רק עבור טיסה שלא תוכלו לעלות עליה בשל ביטול הטיסה על ידי ריינאייר עצמה, או עיכוב של יותר מחמש שעות. במקרה כזה, ומכיוון שמוטב בטוח מאשר להצטער, הקפידו לעקוב אחר מצב הטיסה שלכם באתר שדה התעופה הרלוונטי. המצב הנוסף היחיד שבו ייתכן שתוכלו לקבל החזר מריינאייר, הוא כאשר נוסע לא יכול לעלות לטיסה בגלל מחלה קשה או עקב מות בן משפחה קרוב (בתוך 28 ימים מהנסיעה). בשני המקרים, יהיה עליכם להציג מסמכים מתאימים.

מלבד המקרים המאוד ספציפיים הללו, ואם לא תזכו למזל זה (או תקלה מצערת ביותר), לא תוכלו לקבל את כספכם בחזרה. בהסתכלות על הצד החיובי, ובניגוד לרוב המתחרות שלה, לפחות ריינאייר לא דורשת מכם להודיע ​​להם מראש שלא תגיעו לטיסה שלכם. פשוט אל תגיעו!

יצירת קשר עם ריינאייר

במידה ולא הצלחתם לבצע פעולה כלשהי באופן עצמאי דרך אתר האינטרנט של ריינאייר, שהיא לרוב תהיה הדרך הקלה לעשות זאת, יש מספר דרכים ליצור קשר עם ריינאייר:

  1. צ׳אט באתר ריינאייר – תחילה הצ׳אט בוט ישאל אתכם מספר שאלות, אך בהמשך יוכל לחבר אתכם לנציג אנושי לסיוע בתהליך.
  2. סושיאל מדיה – ריינאייר פעילה מאוד ברשת הטוויטר וניתן לשלוח בקשות ושאלות לעמוד שלהם. שימו לב שאת השאלות יש לשלוח לעמוד הייעודי ״Ask Ryanair״ ולא לעמוד הראשי של החברה.
  3. טלפון – האופציה הכי פחות עדיפה בשל זמני המתנה גבוהים ועלויות השיחה. אם בכל זאת תבחרו בדרך זו, ניתן להתקשר לאחד מהטלפונים של החברה שמפורסמים באתר.

שימו לב שבמידה וטיסתכם שונתה או בוטלה על ידי חברת ריינאייר, תקבלו על כך הודעה למייל עם אפשרות לשינוי או קבלת החזר עצמאית ללא צורך בנציג. על כן חשוב מאוד לוודא את פרטי יצירת הקשר עמכם במהלך ההזמנה.

מדיניות כבודה בריינאייר

מידות של תיק קטן בטיסות ריינאייר

אולי אחת משאלות הנוסעים הנפוצות ביותר שנכתבות בגוגל, נראה שכולם מבררים: עם אלו תיקים / מזוודות מותר להיכנס לתא הנוסעים של ריינאייר.

כאמור, כל תעריף מאפשר לכם לשאת סוג אחר של מטען. לכן, אם בחרתם בתעריף העממי (Value) – והזול ביותר, כל מה שאתם יכולים לקחת איתכם הוא תיק קטן (40 ס”מ x 20 ס”מ x 25 ס”מ) המסוגל להיכנס מתחת למושב שלפניכם.

חשוב להדגיש שלא ניתן לצפות את הבררנות של הצוות בנוגע לגודל המדויק של התיק וזה משתנה בין שדות תעופה וכתלות בעומס הטיסה ובשדה. מה שאומר, שגם אם תיקחו תיק קצת יותר גדול מהמותר, יתכן וזה יעבור בשלום, אך לא ניתן להבטיח זאת. במידה ובכל זאת הצוות החליט לבדוק את מידות התיק שלכם והם אינם עומדים בהנחיות החברה, תידרשו לשלם קנס שיכול לנוע בין 8 אירו ל-32 אירו.

כבודת הנוסעים של ריינאייר  בתעריף “פריוריטי” (עדיפות)

רק דעו לכם שגם אם בחרת בתעריף העממי (Value), אתם עדיין יכולים להוסיף “פריוריטי” לפני השלמת ההזמנה. החל מ-8 אירו לנוסע, זה יאפשר לכם לשאת מזוודת טרולי במשקל 10 ק”ג (55  ס”מ x 40 ס”מ x 20 ס”מ), יחד עם תיק היד הקטן הרגיל. ניתן לקחת גם שקיות דיוטי פרי שרכשתם לתוך תא הנוסעים.

במקרה שכרטיסי “פריוריטי” אזלו ואין יותר מקום בתא הנוסעים, תוכל לבצע שינויים בהזמנה שלכם בכל רגע ולהוסיף את האפשרות להכניס את מזוודת הטרולי במשקל 10 ק”ג (55  ס”מ x 40 ס”מ x 20 ס”מ) לתא הנוסעים במטוס. אפשרות זו זמינה החל מ-12 אירו.

אם תופיעו בשער עם תיק נוסעים גדול מדי, הכבודה שלכם תצטרך להיות מוחזקת במטוס תמורת תשלום של 69.99 אירו.

הוספת מזוודה לבטן המטוס בטיסות ריינאייר

לבסוף, ישנה גם אפשרות להוסיף מזוודה לבטן המטוס להזמנה שלכם. מזוודה זו לא יכולה לשקול מעל 20 קילוגרם והיא עשויה לעלות לכם בין 17.99 ל-50 אירו, תלוי במסלול ובתאריכים. כל נוסע יכול להוסיף עד 3 מזוודות לצ’ק אין על שמו.

דלפקי הצ’ק אין לכבודה נפתחים שעתיים לפני הטיסה. שימו לב שבעוד בהרבה שדות תעופה יש להפקיד את כל הכבודה עד 40 דקות לפני ההמראה, בישראל בשל מגבלות ביטחון יש להפקיד את הכבודה לכל המאוחר שעה לפני הטיסה. אל תאחרו, אחרת, אתם עלולים בסופו של דבר לקבל סירוב לעלות למטוס יחד עם התיקים שלכם.

כמו כן, זכרו שנוסעים יכולים לחלוק את כמות המטען שרכשו עם שותפים אחרים הכלולים באותו מקבץ כרטיסי טיסה. משמעות הדבר היא שאם הוספתם 2 מזוודות (20 ק”ג כל אחד) לשמכם, אתם וחברכם לטיול יכולים להפקיד עד 40 ק”ג של כבודה מחולקת ל-2 מזוודות, ללא קשר למשקל כל תיק (לדוגמה, זה לגמרי בסדר אם מזוודה אחת שוקלת 25 ק”ג והשנייה 15 ק”ג). רק היזהרו לא לארוז מטען עודף מעבר למה שרכשתם, אחרת תצטרכו לשלם 9-11 אירו לכל קילוגרם נוסף.

לבסוף, מסיבות בריאותיות ובטיחותיות, ריינאייר אינה מתירה אף פריט בודד העולה על 32 קילו או עם מידות משולבות במידות של יותר מ-81 x 119 x 119 ס”מ.

עמלות ריינאייר עבור הובלת ציוד (נוסף בעת ההזמנה)

אופניים – 60 אירו  / ציוד ספורט – 35 אירו / ציוד סקי – 45 אירו / ציוד גולף – 30 אירו / כלי נגינה – 50 אירו

עמלות אלו נגבות לכל פריט, לטיסה לכיוון אחד. המשקל המרבי של כל פריט לא יעלה על 20 ק”ג (30 ק”ג לאופניים).

נוסעים הטסים עם תינוקות רשאים לשאת שני פריטי ציוד לתינוק (עגלת תינוק, מושב בטיחות, מושב מגבה או מיטת נסיעה) – ללא תשלום. כל ציוד נוסף לתינוק יעלה 15 אירו ליחידה.

כל מה שצריך לדעת על תהליך הצ’ק-אין של ריינאייר

כל נוסע יכול להשלים את תהליך הצ’ק-אין שלו באופן מקוון, ללא עלות נוספת, עד שעתיים לפני מועד ההמראה המתוכנן.

לנוסעים שרכשו מושב בכל עת לפני ההמראה או בחרו בתעריף הפלקסי גמיש – תהליך הצ’ק-אין לכל הטיסות זמין 60 יום לפני ההמראה.

נוסעים שבחרו בתעריף עממי (Value) ולא קנו שום מושב ספציפי, הם יוכלו לבצע צ’ק-אין מקוון רק ב-24 השעות שלפני כל טיסה שהוזמנה.

במקרה שתשכחו לבצע צ’ק-אין באינטרנט וצריכים לעשות זאת בשדה התעופה, תצטרכו לשלם 55 אירו עמלה לנוסע, אלא אם כן קניתם את תעריף הפלקסי גמיש.

איך ריינאייר מטפלת בתהליך העלייה למטוס?

כמו כל חברת תעופה לואו-קוסט אחרת. התהליך עצמו קל לתפעול – פשוט גשו לשער העלייה למטוס, ובהתאם – אם רכשתם “פריוריטי” או לא, חכו עד שתקבל אור ירוק לעלות למטוס.

זכרו שברשותכם צריך להיות כרטיס העלייה למטוס שלכם, בין אם הוא פיזי או דיגיטלי (למעט במדינות אלו שבהן כרטיס העלייה למטוס דיגיטלי אסור). אם אין לכם את הכרטיס, תצטרכו לשלם עמלת הנפקה חוזרת של 20 אירו עבור כל כרטיס עלייה למטוס.

לאחר שהכרטיס שלכם והדרכון שלכם יאושרו על ידי הצוות, תוכלו לעלות למטוס. שימו לב לכרטיס שלכם, שיציין אם תעלו על המטוס מלפנים או מאחור – תלוי במושב שלכם.

לגבי ישיבה, תמיד תפסו את המושב שקיבלתם… לפחות בהתחלה… אתם יכולים, לאחר שהמטוס מגיע לגובה שיוט, לברר עם הצוות לגבי האפשרות לשבת ליד חברי קבוצה / המשפחה שלכם. עם זאת, אל תעשו זאת בזמן שהנוסעים עדיין עולים למטוס, אחרת הטיסה עלולה להתאחר להמראה באשמתכם, שכן הטייסים רשאים להמריא רק לאחר שכל הנוסעים ישבו.

למה לצפות כשטסים עם ריינאייר

בראש ובראשונה, זכרו שזו חברה שפונה לשוק הלואו-קוסט, ולכן חשוב להגדיר את הציפיות שלכם בהתאם, שכן המטרה העיקרית של ריינאייר היא לקחת אתכם בבטחה מנקודה A לנקודה B במחיר תחרותי. ככזו, ובניגוד לחברות תעופה איכותיות, חווית טיסה נעימה ומעודנת בהחלט לא יושבת בראש סדר העדיפויות של ריינאייר. זכרו שריינאייר מחממת את הכיס שלכם, לא את הנשמה שלכם!

אין גישה לבידור בטיסה (קחו ספר טוב או התחילו להוריד לטלפון את סדרות הטלוויזיה האהובות עליכם), אין שירות ארוחות, המקום לרגליים מצומצמם מאוד ברוב המושבים ואף אחד מהמושבים לא ניתן להטייה אחורה. עם זאת, אם המנצ’יז יגיעו אליכם באמצע הטיסה, תוכלו לקנות כמה חטיפים, כריכים או משקאות מהבר הנוסע (אם כי אתם יכול לשלם רק באמצעות אשראי – דיל של סנדוויץ’, שתייה קלה או חמה וחטיף בעלות של כ-10-12 אירו). אחרון, אבל בהחלט לא פחות חשוב, אם אתם מוצאים את עצמכם על סף שעמום למוות, אתם תמיד יכולים לקנות את אחד מכרטיסי הגירוד האיקוניים של ריינאייר.

דבר נוסף שנוסעים חייבים לקחת בחשבון כשהם טסים עם ריינאייר היא העובדה שחברת התעופה משרתת לרוב רק שדות תעופה משניים, במיוחד בערים גדולות. לכן, חשוב שתתכננו מראש בכל הנוגע לעלויות ומגבלות הזמן של נסיעה בין שדות התעופה הללו למרכז הערים. מידע זה תקף עבור שדות התעופה אשר מקבלים שירות על ידי ריינאייר – בפריז (בווויי), לונדון (סטנסטד), מינכן (ממינגן), מילאנו (ברגמו), פרנקפורט (האן), בריסל (שרלרואה), אוסלו (טורפ) ואמסטרדם (דרך שדה התעופה בעיר איינדהובן).

איך להזמין כרטיס בריינאייר – שלב אחר שלב

  1. כניסה לאתר וסימון תאריכים

היכנסו לאתר ריינאייר בכתובת: www.ryanair.com או הורידו את היישומון של החברה לטלפון הנייד. מלאו את פרטי שדה התעופה ממנו טסים, יעד הטיסה, תאריך ומספר הנוסעים (סמנו ילדים בהתאם לגיל המתאים).

  1. מחירי טיסות

עתה יופיע בפניכם מסך המפרט את התעריף הבסיסי של כל כיוון טיסה לפי המועדים שבחרתם. אם אתם לא חייבים לטוס במועד מסוים, תוכלו לעבור ימינה ושמאלה למועדים מוקדמים ומאוחרים יותר, ולמצוא תעריף זול יותר או לפעמים בשעות נוחות יותר.

  1. בחירת סוג הכרטיס

בחרו את הטיסה של ריינאייר לפי סוג הכרטיס שאתם מעדיפים. ראו לעיל מה ההבדל בין בארבע הקטגוריות שונות: עממי (Value), רגיל (Regular), פלוס (Plus) ופלוס גמיש (Flexi Plus). התוספות לכרטיס הטיסה שונים בהתאם לכבודה, הושבה, עלייה מוקדמת למטוס ושינוי או ביטול כרטיסי הטיסה.

  1. הרשמה לאתר והכנסת פרטי הנוסעים

הירשמו לאתר החברה (או היכנסו באמצעות זיהוי הגוגל או הפייסבוק שלכם) והשלימו את פרטי הנוסעים: שם באנגלית, מגדר ותאריך לידה. שימו לב כי אתם רושמים את השמות בדיוק כמו שמופיעים בדרכון שלכם. אנא שימו לב שכל שינוי לאחר התשלום (אפילו מספר אותיות) – יכול לעלות במחיר נוסף.

  1. בחירת מושבים

בעמוד לאחר מכן – יוצע לכם לבחור מושב בטיסה. ראו שהתעריפים משתנים בהתאם לתאריך ולמיקום המושב בבטן המטוס, מקום לרגליים ועוד. חשוב להדגיש, כי מדובר במחיר לכל כיוון. ניתן גם לבחור ללא מושב – כך שיבחר לכם מושב אקראי ללא עלות בעת הצ’ק אין לטיסה (לא בהכרח תשבו ליד קרוביכם).

  1. הזמנת “פריוריטי” (תעדוף)

בעמוד הבא תוכלו לרכוש “פריוריטי” המאפשר לכם לעלות לטיסה עם תיק הגב בנוסף למזוודת טרולי במידות והמשקלים שצוינו לעיל. ניתן להוסיף עוד מזוודות בהתאם.

  1. רכישת תוספות

בעמוד הבא יוצע לכם לרכוש עדיפות בבדיקות הביטחוניות (לא קביל בישראל), מזון ושתיה במטוס בהנחה ועוד. החברה מציעה גם לרכוש ביטוח נסיעות לחו”ל, לשכור רכב, לשכור חדר בבית מלון וכדומה.

  1. אישור פרטי ותשלום

בשלב האחרון תצטרכו להזין את פרטי התשלום, כולל מספר כרטיס אשראי ופרטים אישיים. שימו לב כי התעריף הוא באירו או בדולר לבחירתכם, וכי מדובר בעסקת חו”ל, היורדת מיידית מהחשבון שלכם. אין אפשרות לתשלומים, וייתכן והמחיר הסופי יהיה מעט גבוה יותר נוכח פערי המרת מט”ח.

סיימתם להזמין? דאגו לשמור העתק של פרטי הטיסה שלכם, על אף שתקבלו זאת בדוא”ל או במסרון.

שלב אחרון – צ’ק אין מקוון

לפני הטיסה (30 יום או 48 שעות לפני הטיסה) יש להיכנס לאתר או ליישומון על מנת לבצע צ’ק אין (אלא אם רכשתם כרטיס המאפשר צ’ק אין בשדה התעופה). במועד זה יש לרשום את מספר הדרכון, אזרחות, פקיעת תוקף הדרכון עבור כל נוסע, ויוצעו לכם שירותים נוספים בתשלום. לאחר מכן, תוכלו להוריד ולהדפיס את כרטיס העלייה למטוס בפורמט של PDF, או לשמור העתק בטלפון הנייד (יש אישור שמופיע עם הברקוד הייחודי של הכרטיס – QR).

טיסה נעימה.

תגובה
  1. כתבה מעולה!!!
    אשמח שהמומחים לריינאייר יוסיפו על התהליך של קבלת פיצוי מריינאייר במידה והיה עיכוב בטיסה- מה נחשב עיכוב, מה לא, כמה שעות, מה הפרוצדורה מולם, למי שולחים ומה שולחים ותוך כמה זמן ואיך מקבלים את הפיצוי הכספי.

    תודה.

    1. לפני שנתיים ביטלה החברה טיסה לרודוס ביוזמתה ועד היום לא זכינו לקבל החזר כספי.
      התקשורת עמה גרועה.אין למי לפנות.
      ולאור זה ולאור הכתבות האחרונות של נוסעים על דרכים להוצאת כספים נוספים מנוסעים בתואנות שונות היא חברה לא אמינה .

  2. חברה איומה , הצוות עויין ישראלים , בכל שבוע בדצמבר האחרון סגרו את הגייט על הדקה והשאירו עשרות נוסעים בשדה בברלין , העדיפו לעכב את הטיסה ולהוריד את המיזוודות במקום להעלות את הנוסעים.
    יש תביעה קבוצתית של מאות נוסעים נגד ראיינאייר.
    לא יעזרו כתבות התדמית והשיווק של החברה.
    ישראלים אל תתפתו לטוס עם ראיינאייר

  3. שכחתם לציין שאין אפשרות לשלם בקופה בפועל את המחיר הסופי המוצג ויש עמלת כרטיס אשראי של 2% מערך ההזמנה. הדרך היחידה להמנע מהתוספת הזאת היא תשלום באמצעות חשבון פייפאל.

  4. גיליתי במקרה ששינו את שעת הטיסה, נדחתה ב4 שעות, כעת השעה בעייתית, האם יאפשרו שינוי ליום אחר ללא תשלום 45 יורו?

    1. בתכלס כאשר אני טס מוינה לתל אביב הלוך וחזור עם תיק יד של10 קילו ומזודה של23 קילו אני יוצא. זול יותר באוסטריה איר ליינס וטס בשעות סבירות ובלי איחורים וביטולים

  5. היי שי כתבה נפלאה תודה לך על ההשקעה והמאמץ והירידה לפרטים הקטנים אשמח אם תוסיף או תענה לי בקצרה מה המדיניות שלהם בנושא הזמנות קבוצתיות וכן שינויי שמות נוסעים ובכלל אין שום אתר לדעתי שמסכם הזמנות קבוצתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *