יש לכם זמן המתנה ממושך עד הטיסה בנמל התעופה בן גוריון? למה שלא תכנסו לטרקלין דן, ארבל או פתאל, תשתו כוס קפה, תקראו עיתון או אפילו תיהנו מפרוסת עוגה?

בעבר נחשבו הטרקלינים בשדות התעופה כסמל סטטוס לאלפיון העליון, מקום להשתכשך עם שועי עולם, ידוענים וגם כמה ברי מזל בזמן שהם ממתינים למועד הטיסה שלהם. בשנים האחרונות הפכו הטרקלינים גם לאיזור המתנה עבור אלו המחזיקים בכרטיס האשראי הנכון, אלו שנמצאים בשליחות מטעם העבודה או אף כאלו המוכנים לשלם כמה שקלים (בדרך כלל יותר זול ממנה עיקרית במסעדה בתל אביב) כדי ליהנות מההטבות שמציעים הטרקלינים השונים בשדה התעופה.

“חדשות תעופה” מביא בפניכם את ההבדלים בין הטרקלינים השונים בנמל התעופה בן גוריון וכיצד להיכנס לטרקלינים.

הטרקלינים של רשתות המלונות והתעופה הגדולים בארץ

בנמל התעופה בן גוריון ישנם רק ארבעה טרקלינים, כאשר הטרקלין העיקרי נקרא “טרקלין העסקים של דן” (בבעלות ובתחזוקת רשת מלונות דן) והוא פרוס על שני מסופים: B ו-C בטרמינל 3. טרקלין זה מציע כ-70 פינות ישיבה על כורסאות עור נוחות, אינטרנט אלחוטי, חדר שירותים, עיתונים יומיים ואוכל בסיסי: סלטים מוכנים, לחם, קרקרים, מרק, מכונת אספרסו, מגוון תה, שתייה קלה, בירה וגם עוגות יבשות.

יחסית לשאר העולם, טרקליני דן נחשב המוני, מצומצם ודל, כשר (על אף שעובד בשישבת) והוא למעשה ברירת מחדל כמעט יחידה לאלו שמעדיפים להימנע מלקנות כריך בארומה, ארקפה או אחת הרשתות הנוספות המקיפות את המזרקה בטרמינל 3.

הכניסה לטרקלין דן נעשית בדרך כלל באמצעות כרטיסי אשראי ומנויים שונים (ראו בהמשך), ובכל חודש המבצעים משתנים – בהתאם ליכולת הכלכלית של חברות האשראי. על כן יש להתעדכן מחדש בכל תחילת חודש לפני הטיסה הייעודית, ולראות אלו מבצעים רלוונטיים אליכם.

חשוב להגיד כי קיים טרקלין דן נוסף במסוף E, הוא אמנם טיפה יותר מפואר משני הטרקלינים הנוספים של של דן, ואף יש בו בר אלכוהולי חביב, אך טרקלין זה פתוח אך ורק לנוסעי ביזנס ומעלה של חברות התעופה בריטיש איירווייז, אמירייטס ולנוסעים בטיסות הערב של יונייטד ווירג׳ין.

בנמל התעופה בן גוריון ישנם עוד שלושה טרקלינים: “המלך דוד” של חברת התעופה אל על, ששמור ללקוחות היוקרה של אל על ולטסים במחלקת העסקים של החברה, כך שאם אתם לא עונים על אחת מההגדרות – לא תוכלו להיכנס אליו גם בתשלום.

טרקלין “ארבל” אשר נמצא בין אולם הטיסות הנכנסות לבין אולם הטיסות היוצאות, ומי שיכול להרשות לעצמו להיכנס לשם זוכה לבידוק בטחוני מהיר, כמעט ללא צורך לקום מהכיסא, ולאחר מכן דיילי קרקע יסיעו אתכם לדיוטי פרי או לחילופין לשער. טרקלין זה יעלה לכם בין 250 דולר ועד ל-400 דולר לאדם.

טרמינל “פתאל“, שהוא יותר מטרקלין, אלא ממש טרמינל פרטי. הטרמינל שוכן צמוד לטרמינל 1 ומציע לבצע באופן פרטי את סידורי הביטחון, צ’ק אין וביקורת גבולות, והוא אף מציע ישיבה בחלל נעים עם אוכל ויין. בסיום ההמתנה, יסיעו אותכם לשרוול המטוס ברכב יוקרתי. טרקלין זה יעלה לכם בין 250 דולר ועד ל-400 דולר לאדם.

המבצעים של חברות האשראי – בטרקלין דן

ישראכרט

האם אתם מחזיקים בכרטיס האשראי “ישראכרט טופ”? הסתדרתם. בעלי כרטיס אשראי זה נהנים מכניסה אחת חינם בחודש לטרקלין דן בנמל התעופה בן גוריון עבור מי שביצע רכישות בסך של 2,000 שקל ומעלה בחודש המקדים. במידה שלא הצלחתם לסך הרכישות, תוכלו להיכנס לטרקלין בעלות של 69 שקל. מחזיקי כרטיס “חבר” מבית ישראכרט יכולים ליהנות משתי כניסות חינם בכל חציון שנה לטרקלין דן, בהנחה שהשתמשתם בכרטיס בסכום של 6,000 שקל במשך שלושה מתוך ששת החודשים האחרונים ברצף.

מקס

אם אתם מחזיקים בכרטיס האשראי “מקס אקזקיוטיב” מבית מקס, תוכלו להיכנס לטרקלין דן בעלות של 30 שקל בלבד, או לסירוגין אם רכשתם הטבת טרום טיסה תמורת פינוק – שם ניתן לרכוש כניסה לטרקלין בעלות זהה. שימו לב, שבאותו פינוק – ניתן גם לרכוש כריך ושתייה בסניף של רשת אילן’ס בטרמינל 3 – כך שזו החלטה שלכם איזה פינוק תעדיפו. אלו מכם שמחזיקים בכרטיס אשראי שנקרא “סקיי-מקס” זכאים להיכנס לטרקלין דן (או לסירוגין לכמעט כל טרקלין ברחבי העולם) תמורת 32 דולר.

אמריקן אקספרס

רק אם אתם לקוחות יוקרה בחברת אמריקן אקספרס, ועל כרטיס האשראי שלכם רשום “פלטינום” או לסירוגין “סנטוריון”, תוכלו להיכנס בחינם לטרקלין דן בנמל התעופה בן גוריון. כרטיס ה-“סנטוריון” של אמריקן אקספרס נחשב כה יוקרתי, כך שהרבה טרקלינים ברחבי העולם מאפשרים להיכנס איתו חינם, ובחלק מן הטרקלינים הטובים בעולם תוכלו ליהנות אף מבופה מכובד ביותר (כולל פירות ים, לובסטר, רוסטביף ועוד), מקלחת פרטית, פינות ישיבה מכובדות ועוד. הטרקלינים שמכבדים כרטיס אשראי זה נמצאים בנמלי התעופה: הית’רו בלונדון, הונג קונג, שטוקהולם, מומבאי, ניו דלהי, בואנוס איירס, מלבורן, מקסיקו סיטי, סאו פאולו, סידני ועוד. בנוסף, אם ישנם טרקלינים של חברת התעופה “דלתא”, תוכלו גם שם להיכנס לטרקלין שלהם, והכניסה לכל הטרקלינים לעיל אינה מוגבלת במספר פעמים בחודש.

כאל

חברת כאל מציעה לכל מחזיקי כרטיסי האשראי שלה (ובכל הרמות) הטבות “טרום טיסה” בתשלום, ורק אלו שמחזיקים בכרטיס מועדון, כמו “הייטק-זון”, נהנים מסבסוד כמעט מלא של ההטבות. כך לדוגמה, כניסה לטרקלין דן עבור מחזיקי כרטיס כאל תעלה לכם 140 שקל במקום 190 שקל, ואילו חברי מועדונים כמו הייטק-זון, כאמור, ייהנו מכניסה תמורת 30 שקל בלבד. מחזיקי כרטיס אשראי “דיינרס” מבית כאל יכולים ליהנות מגישה לטרקלינים ברחבי העולם בעלויות נמוכות: כניסה לטרקלין בארצות הברית תעלה לכם 32 דולר, בדרום אפריקה תעלה 9 דולרים, בטרקלין דן בארץ תשלמו 28 דולר וברחבי אירופה כ-14 דולר בלבד.

זכאים נוספים

אם אין בידכם כרטיס אשראי מן הרשומים לעיל, אך אתם טסים במחלקת ביזנס של חברת התעופה – יש סיכוי רב כי תוכלו ליהנות מכניסה חינם לטרקלין דן, אך יש לוודא זאת מול חברת התעופה. בין החברות התעופה הזרות שמציעים זאת כיום בארץ אפשר למנות את קת’אי פסיפיק, בריטיש אירוויז, יונייטד ועוד. מחזיקי סטטוס יוקרה בחברת התעופה אל על (רמת פלטינום ומעלה) – זכאים להיכנס לטרקלין המלך דוד, גם כאשר הם טסים בחברה זרה, והם יכולים להכניס עד חמישה אנשים בכל ביקור (ועד 40 אנשים בכל שנה). חשוב לציין, כי כיום הנוסעים זכאים להיכנס למלך דוד – גם אם הם לא טסים ביזנס כרגע, אולם הטבה זו תופסק עם כניסתה של תכנית הנוסע המתמיד החדשה של אל על בחודש ספטמבר 2023.

טיפ קטן לסיום – יישומון Loungebuddy

אם אתם נוסעים מתמידים ברחבי העולם ומחפשים באופן קבוע את הטרקלין כאשר אתם נוחתים בשדה תעופה חדש, הורידו את אפליקציית LoungeBuddy, אשר מרכזת מידע על טרקלינים בשדות התעופה השונים, מחירי כניסה ללקוחות מזדמנים או שימוש בכרטיסי חבר. מעבר לזה, ניתן לראות תמונות והמלצות על כל טרקלין.

טיסה נעימה.

תגובה
  1. כעת, גם חלק מכרטיסי אמקס ביזנס, שביצעו עסקאות מעל 2000₪ זכאים להיכנס לטרקלין
    אבל ההטבה צפויה לפוג במאי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *