חברת ישראייר נערכת להגדיל את היצע המושבים בקו לאילת עם כוונה להפעיל 4-6 טיסות יומית מתל אביב במטוסי האיירבוס A320.
במהלך חודש ינואר התבצעה הטיסה האחרונה של מטוסי ה-ATR של ישראייר כהכנה למכירתם ללקוח פוטנציאלי. זאת, בכפוף לבדיקת נאותות שתתבצע על פי ההסכם בין הצדדים עד חודש פברואר. אם הכל יילך כשורה, 2 מטוסי ה-ATR של ישראייר ימכרו ויגרעו רשמית מצי המטוסים של ישראייר שתעבור להפעיל צי אחיד של מטוסי איירבוס A320 בלבד.
1. לאחר 25 שנה, הערב אנחנו נפרדים מהמטוס שלימד את כולנו כל כך הרבה, חיית עבודה צרפתית אמינה ומיוחדת, ״מטוס של טייסים״ עם שלל אתגרים, ותכונות ייחודיות רק לו. מטוס הטורבו-פרופ הותיק: ATR 72. pic.twitter.com/aFfbsckFnA
— IsrairPilots (@IsrairPilots) January 17, 2023
במקביל הודיעה ישראייר בחודשים האחרונים על קליטת מטוס איירבוס שישי ואף על היערכות לקליטת מטוס שביעי במהלך 2023, בהתאם לביקושים. ועל פי הדו״חות של ישראייר לבורסה, נראה כי לא יהיה מנוס ממהלך כזה לאור הדיווח של ישראייר על כך שבחודש ינואר 2023 ביצעה החברה כ-200% יותר משעות הטיסה בחודש המקביל בשנת 2019.
בשנה האחרונה שלטה חברת ארקיע בקו לאילת, עם 486,852 נוסעים שהם כ-61% מכלל הנוסעים בין נתב״ג לרמון, בזמן שישראייר הטיסה כ-38% מכלל הנוסעים. וכעת נראה שישראייר נערכת להגביר את התחרות שלה למול ארקיע. במצגת לשוק ההון הודיעה ישראייר כי בזכות קליטת מטוס ה-A320 השישי, בכוונתה להפעיל 4-6 טיסות יומיות לאילת. זאת, לעומת 3-5 טיסות כיום באמצע שבוע, לצד 2 טיסות ביום שישי וטיסה אחת במוצאי השבת.
הגידול במספר הטיסות לצד המעבר משימוש במטוסי ה-ATR לשימוש במטוסי איירבוס בלבד יאפשר להגדיל משמעותית את היצע המושבים היומי של ישראייר בקו זה. בעוד מטוסי ה-ATR מציעים קיבולת של 72 מושבים, למטוסי האיירבוס של ישראייר קיבולת של 180 מושבים, פי 2.5. בחישוב גס, 4-6 טיסות ביום במטוסי הטורבו-פרופ אפשרו לישראייר להציע 288-432 מושבים מדי יום, לעומת פוטנציאל של 720-1,080 מושבים ביום במצב החדש.
לצורך ההשוואה, ארקיע מפעילה עד 7 טיסות יומיות במטוסי האמבראר 195 עם קיבולת של כ-122 מושבים, כלומר פוטנציאל של 854 מושבים ביום. מבלי להתייחס להיבטים של מחירים שיווק וביקוש, לישראייר יהיה את הפונטציאל לשלוט לפחות ב-50% מהתעבורה בקו זה, לעומת 38% כיום כאמור.
מבדיקה במערכת ההזמנות עולה כי ישראייר גם מציעה מחירים תחרותיים. בעוד על פי גוגל טיסות מחירי כרטיס טיסה הלוך ושוב לאילת עם ארקיע בחודש מרץ מתחיל ב-190$, ניתן למצוא טיסות הלוך ושוב עם ישראייר החל מ-98$, כאשר 167$ מופיע כמחיר היקר ביותר בישראייר לחודש זה.