כחצי שנה בלבד אחרי שחודשה אספקת מטוסי ה-787 על ידי בואינג ללקוחות, יצרנית המטוסים האמריקאית נאלצת להפסיק שוב את המסירה של מטוסי דרימליינר. כזכור, אספקת מטוסי הדרימליינר הופסקה למשך כשנה ופגעת משמעותית ביכולת של בואינג לעמוד בהתחייבות ללקוחותיה.

הסיבה היא חששות של מנהל התעופה הפדרלי בארה״ב (FAA) שיאלצו את בואינג לבצע אנליזה נוספת של מרכב גוף המטוס. החשש עלה במהלך ביקורת של תעודות ההסמכה של המטוס, אז מצאה בואינג טעות בניתוח הנתונים שבוצעה על ידי בואינג שקשורה לחוצצים העשויים מחומרים מרוכבים. 

ב-FAA ציינו כי חידוש אספקת המטוסים לא תתאפשר עד שיוכח לארגון כי בואינג ביצעה ניתוחים נכונים של העומס המופעל על הרכיב ושאינו חורג מהעומס שתוכנן במקור. שני הצדדים עובדים כעת יחד כדי לקבוע את הצעדים הדרושים לביצוע באשר למטוסים שנמסרו בעת האחרונה.

בבואינג הצהירו כי אין סיכון בטיחותי מיידי עבור מטוסים שנמצאים כרגע בשירות פעיל. כמו כן, ציינו כי ייצור המטוסים ממשיך וכי העדכון האחרון לא צפוי להאריך משמעותית את זמן הייצור של אותם מטוסים. מסירות קרובות של מטוסי דרימליינר צפויות להיפגע, אך בואינג העריכה כי לא תצטרך לשנות את תהליך הייצור ואת המסירות הצפויות לשנה הקרובה.

כזכור, מסירת מטוסי ה-787 ללקוחות הופסקה לחלוטין במאי 2021 בעקבות בעיות איכות בפס הייצור של המטוס לאורך של כשנתיים לפחות. בהמשך אף שלל מנהל התעופה האמריקאי מחברת בואינג סמכויות להנפקת תעודות כשירות למטוסי 787 בעקבות המקרים.

כזכור, גם אל על מחכה למסירה של מטוס הדרימליינר ה-16 שלה שנקבעה לרבעון השלישי של 2023 כמו גם רכישה של מטוס דרימליינר מספר 17. נראה כי בואינג נמצאת בשלב ראשוני מאוד של הערכת סיכונים במצב ובהתאם לא ברור האם המסירות הצפויות לסוף שנת 2023, כמו אלו של אל על, יתעכבו שוב בעקבות האירועים האחרונים.