טסנו לארוחת צהריים בקפריסין במטוס פרטי של חברת Flexjet, המציעה מודל חדשני בעולם התעופה הפרטית. האם זה מתאים לכל אחד? כמה מתומחרת טיסה פרטית במודל הזה? חזרנו עם תובנות.

במרץ שעבר (2022) ביקרנו בכנס התעופה הפרטית והעסקית השביעי בישראל. הכנס אורגן על ידי חברת Jetsetter העוסקת ברכישה, מכירה וניהול מטוסים פרטיים. גילינו שבישראל ישנה עלייה בביקוש למטוסים פרטיים. בישראל פועלים כ-70 מטוסי מנהלים – מה שמביא את ישראל ליחס מהגבוהים בעולם של מספר מטוסי המנהלים לגודל האוכלוסייה. חלק גדול מהמטוסים הפרטיים הללו פועלים ברישום זר וזאת בשל מגבלות טיסה ברישום ישראלי מעל חלק ממדינות ערב.

בשבוע שעברה השתתפנו בכנס התעופה הפרטית לשנת 2023 ויצא לנו לפגוש שוב את חברת  Flexjet, ולשמוע יותר על היצע המוצרים שלה.

Flexjet כזכור, הצליחה לחבר בין עולמות הכלכלה השיתופית עם מוצר היוקרה, המטוסים הפרטיים. הלכה למעשה, החברה מציעה בעלות חלקית על מטוס פרטי. הלקוח רוכש נתח בבעלות על מטוס פרטי ולאחר מכן מקבל פוטנציאלית גישה לכל צי המטוסים הגדול של החברה למספר מסוים של שעות בשנה. זו יכולה להיות דרך משתלמת יותר ליהנות מהיתרונות של נסיעות במטוס פרטי שכן עלויות האחזקה היקרות מתחלקות בין מספר בעלים.

על פי המודל של חברת Flexjet ניתן לקנות נתח חלקי של מטוס. לדוגמא, עבור Gulfstream G650 (בו טסנו בשבוע שעבר), זה יהיה חלק של 1/8. המחיר הקמעונאי של G650 חדש הוא 65 מיליון דולר, ו-1/8 שווה ל-100 שעות טיסה. בנוסף לתשלום הראשוני, משלמים תעריף שעתי עבור זמן הטיסה בפועל. דוגמא נוספת, עבור מטוס ה-Praetor 600 של Flexjet המחיר המלא הוא 21 מיליון דולר והבעלים יכולים לקנות מניה 1/16. למרות הבעלות החלקית, החברה מציעה ללקוח זמינות 24/7 של מטוס פרטי על בסיס כל אחד מ-180 המטוסים שמחזיקה בצי שלה.

המודל הזה חוסך את עלות רכישת המטוסה פרטי שיכולה לנוע בין כמה מיליונים לעשרות מיליוני דולרים, תלוי בגודל ודגם המטוס. בנוסף למחיר הרכישה, יש לקחת בחשבון גם עלויות שוטפות, כגון תחזוקה, דלק, אחזקת צוות, זמן השבתה, ביטוח ועוד. עבור אנשים רבים, בעלות על מטוס פרטי היא פשוט לא ריאלית.

הפתרון של Flexjet מהווה אלטרנטיבה חסכונית יותר למי שזקוק לגישה סדירה למטוס פרטי אך לא רוצה את הנטל הכלכלי של הבעלות. Flexjet מציעה גם תכנית כרטיסי סילון, שבה אנשים יכולים לרכוש מספר מוגדר של שעות נסיעה במטוס פרטי מראש ולהשתמש בהם לפי הצורך. אפשרות זו אידיאלית למי שזקוק לגישה מדי פעם למטוס פרטי אך לא רוצה להתחייב לבעלות חלקית או להוצאות של שכירת מטוס לכל נסיעה.

טסנו לארוחת צהריים בפאפוס, קפריסין

גם השנה חברת Flexjet הזמינה אותנו לטיסה פרטית כדי לחוות את האפשרות לטוס אחרת.

מטוס ה-Gulfstram G650 של חברת Flexjet
מטוס ה-Gulfstram G650 של חברת Flexjet שהמתין לנו בנתב״ג. תמונה: ירדן כחול

הגענו לטרמינל הפרטי של “פתאל”, שם הרגשנו VIP כבר מההתחלה: נשנושים חופשי, שתייה קלה, קרה וחמה, חדר סיגרים, מתקן כושר פרטי ומקומות ישיבה נוחים, מקומות הטענה ואפילו חנות דיוטי פרי עם בישום ושוקולדים. משם אספו אותנו ברכב פרטי אל הלוקיישן המדויק של המטוס הפרטי איתו טסנו. תוך 40 דקות היינו כבר בקפריסין וזמן קצר לאחר מכן במסעדה לארוחת צהריים.

חלל הפנים במטוס ה-Gulfstram G650 של חברת Flexjet
חלל הפנים במטוס ה-Gulfstram G650 של חברת Flexjet

הטיסה עצמה הייתה מעבר למצופה – החל מהטייסים הנחמדים שדיברנו איתנו, הסבירו ואפילו נתנו להיכנס אל תוך תא הטייסים ולראות הכול מהזווית שלהם, ועד לפינוקים שלא הפסיקו להגיע: פירות, שמפניה, שתייה קלה, עוגות וכל זה כשאתם יושבים על כורסא נוחה ומפנקת, מטעינים את הנייד וגולשים בוויי-פיי של המטוס.

ד״ש בדרך לקפריסין. תמונה: ירדן כחול
ד״ש בדרך לקפריסין. תמונה: ירדן כחול

מטוס ה-Gulfstream G650 הוא הגדול ביותר בצי של פלקסג׳ט ומשמש בעיקר לטיסות לטווח ארוך. בתצורה של Flexjet יכול המטוס להכיל 12 נוסעים (בתצורה יותר צפופה ניתן להכניס מקסימום 19 מושבים) עם טווח מרשים למדי של כ-12 אלף ק״מ וכ-14 שעות טיסה. לצורך ההשוואה, מדובר בטווח גדול יותר משמעותית מזה של מטוסי הטווח הארוך צרי הגוף של האיירבוס, A321XLR. המטוס טס בגובה של כ-51,000 רגל מה שמבטיח טיסה שקטה יחסית ויעילה אנרגטית.

בשנים האחרונות הפך המושג Seamless למשמעותי בעולם התיירות. חברות התיירות וביניהן חברות התעופה שואפות להעניק ללקוחות את חוויה הנסיעה ה”חלקה” ביותר שניתן. ואם יש מונח שהיינו צריכים לבחור כדי לתאר את החוויה זה כנראה בהחלט היה זה. החל משלב הזמנת המטוס בשיחת טלפון דרך הנוחות של תהליך הנוסע היוצא בטרמינל פתאל ועד להגעה לפגישה או למסעדה ביעד.

אמנם אנחנו טסנו לאכול צהריים, אבל אותו קונספט בהחלט תקף לטיסה לפגישה עסקית חשובה או כל דבר אחר. בקונספט של Flexget, הלקוח רק צריך להעלות את הדרישה ומשם החברה תדאג לכל השאר.

יתרונות כמו חול: ויש (הרבה) מה לאכול

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר הוא הגמישות שחוויית טיסה פרטית מספקת: מטוסים פרטיים יכולים לטוס לשדות תעופה קטנים יותר, שאינם זוכים לשירות של חברות תעופה מסחריות, מה שאומר שמטיילים יכולים לעתים קרובות להתקרב ליעד הסופי שלהם מבלי הטרחה והעיכובים של שדות תעופה גדולים יותר. ניתן גם לתזמן מטוסים פרטיים לצאת ולהגיע בזמנים שנוחים לנוסע, במקום להיות מחוייבים ללוחות הזמנים של חברות התעופה המסחריות. בדרך זו גם ההליך הבירוקרטי של הבדיקות לפני ההמראה מתקצר משמעותית, כאשר הטסים בתעופה הפרטית בתל אביב למשל מגיעים הישר לטרמינל של פתאל הפרטי, שם כל הליך הנוסע היוצא נעשה עבורם בזמן שהם יושבים בטרקלין.

יתרון נוסף של נסיעות במטוס פרטי הוא הנוחות שהוא מציע: מטוסים פרטיים מצוידים לרוב בחללי פנים ושירותים יוקרתיים, כגון ישיבה נוחה, מערכות בידור איכותיות וקייטרינג גורמה. זה יוצר חווית נסיעה נוחה ומהנה הרבה יותר מאשר טיסה מסחרית, שבה הנוסעים נדחסים לרוב במושבים קטנים עם מרווח רגליים מוגבל ונאלצים להתמודד עם תורים ארוכים, שדות תעופה צפופים ובדיקות ביטחוניות ממושכות.

נסיעות במטוס פרטי מציעה גם רמה של פרטיות ואבטחה שפשוט לא זמינה בחברות תעופה מסחריות: עם מטוס פרטי, מטיילים יכולים להימנע מההמונים ומהסיכונים הביטחוניים הפוטנציאליים של שדות תעופה ציבוריים ויכולים לטוס רק עם הפמליה הקרובה שלהם. זה הופך את הנסיעה במטוס פרטי לאטרקטיבי במיוחד עבור אנשים בעלי פרופיל גבוה שמעריכים את הפרטיות והביטחון שלהם.

התאמה אישית לצרכי הלקוח: כדי לתת מענה לצרכי לקוחות החברה, Flexjet מוצאת פתרון אישי לכל נוסע ומתאימה לכל לקוח באופן אישי את הטיסה: בין אם מדובר בתפריט מיוחד או מוצרים לבעלי חיים (שגם הם יכולים לטוס ללא בירוקרטיה מסובכת בטיסה פרטית).

אז אם פעם טיסה פרטית נחשב מוצר יוקרה שמיועד בעיקר עבור מי שרוצה ויכול לאפשר לעצמו, פגשנו מוצר קצת יותר פרקטי שמנגיש את עולם התעופה הפרטית לקהל רחב יותר. חווית טיסה פרטית כזו יקרה אמנם אפילו ממחלקות היוקרה של החברות המסחריות, אך תחסוך כסף רב למי שמרבה לטוס וזקוק לשירותי התעופה הפרטית. בדרך זו, למטוסים הפרטיים יהיה שימוש רחב יותר, במקום שיותרו בעמדת החנייה של המטוסים הפרטיים ללא תנועה, כמו גם החלוקה בנטל, שתנגיש את התעופה הפרטית ליותר בעלי חברות ואירגונים.

להתעניינות במוצרים והשירותים של חברת Flexjet אתם מוזמנים לפנות לאתר האינטרנט של החברה או לפנות אלינו בלשונית צור קשר.