לאחר תקופה של נתק במגעים, ריינאייר הודיעה לאחרונה כי היא מחדשת את השיח עם יצרנית המטוסים בואינג לרכש של מטוסי 737Max נוספים.

ידוע שריינאייר מעוניינת בהזמנת רכש גדולה נוספת של מטוסי 737Max. כשברקע שיאי הביקוש, ריינאייר מתעניינת בגרסא הגדולה ביותר במשפחה, ה-MAX10. עד כה מנכ״ל ריינאייר, מייקל או’לירי, הוביל קו תקיף מול בואינג. הביקורת של מנכ״ל ריינאייר התמקדה במחירי המטוסים והעיכובים הקבועים של בואינג במסירת המטוסים. מנכ״ל חברת הלואו קוסט האירית לא חסך בביקורת ואף קרא למחירים של בואינג ״הזויים״ (delusional).

על פי דיווחים של ה-Financial Times, נראה כי ריינאייר חידשה את המגעים עם בואינג, הפעם תוך הבנה כי היא תאלץ לשלם מחירים גבוהים משצפתה עבור מטוסים החדשים. כידוע, ריינאייר היא אחת מהלקוחות הגדולים של חברת בואינג, כאשר רק ההזמנה האחרונה בשנת 2020 כללה למעלה מ-200 מטוסי 737Max 8-200. השימוש בצי יחיד הוא חלק מהמודל העסקי של ריינאייר וחברות לואו קוסט נוספות, כך שההערכה הרווחת היא שריינאייר תדבוק בבואינג ורק מנסה למקסם את ההנחות שהיא מקבלת בהזמנה עתידית.

לאחרונה אמר מנכ״ל ריינאייר כי יצרנית המטוסים עשתה לאחרונה מאמצים סבירים להשלים מסירות של מטוסים למרות שרשרת האספקה ​​הגלובלית המצומצמת בעת הנוכחית. כעת כשאו’לירי מרוצה לכאורה מהתנהלותה של בואינג, עולה שוב הפוטנציאל להזמנת מטוסים חדשה בהיקף של מיליארדי דולרים על ידי ריינאייר, כאמור תוך מיקוד במטוסי הבואינג 737MAX 10.

גם על פי אתר simpleflying, מנכ״ל ריינאייר מכיר בכך שייאלץ לשלם מחירים גבוהים יותר. בראיון לאתר ציין מנכ״ל החברה האירית כי בחברה הבינו כי הם ייצטרכו לשלם מעט יותר עבור כל מטוס ביחס להזמנה ההאחרונה שלהם מבואינג. באותו ראיון ציין כי ההתלבטות היא בין רכישת מטוסי MAX 8-200 לבין ה-737 MAX 10 הגדול יותר, שיש לו 30 מושבים נוספים. עוד הדגיש כי מדובר בשיח ראשוני וייקח כחצי שנה עד שנה להבשלה במו״מ.

כזכור, מנכ״ל ריינאייר ומנהלים בכירים נוספים בענף מציינים פעם אחר פעם כי המחסור במטוסים יהיה אחד מהגורמים המרכזיים לעליית מחירי כרטיסי הטיסה בעולם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *