יצרנית המטוסים איירבוס וחברת פיליפין איירליינס הודיעו אתמול כי חתמו על מזכר הבנות (MoU) לרכישת תשעה מטוסי A350-1000. במסגרת פרויקט הצי האולטרה ארוך של חברת התעופה הפיליפיני, ה-A350-1000 יופעלו בקווי טיסה ישירים ממנילה לצפון אמריקה, כולל לחוף המזרחי של ארה"ב וקנדה.
ההחלטה הזו מגיע בתזמון מעניין, כשנה לאחר שפיליפין איירליינס החזירה ארבעה מטוסי A350-900 במסגרת תהליך הארגון מחדש של החברה. מי שהרוויחה מהמלך היא חברת לופטהנזה אשר קלטה את אותם מטוסים ובכך הצליחה להקדים מסירות של מטוסי A350 שהזמינה.
דגם המטוס החדש יצטרף לשני מטוסי A350-900 שנשארו בשירות חברת התעופה הלאומית של הפיליפינים וטסים כעת ליעדים בצפון אמריקה, אסיה ואוסטרליה. בדומה ל-A350-900, גם מטוסי ה-A35K יהיו עם 3 מחלקות שירות: מחלקת עסקים עם תאים פרטיים לכל נוסע, פרימיום אקונומי ומחלקת תיירים.
קפטן סטנלי נג, נשיא ומנהל תפעול ראשי של פיליפין איירליינס, אמר כי הטווח של ה-A350-1000 יאפשר לחברת התעופה להפעיל טיסות ישירות בנתיבים טראנספאסיפיים. כידוע, למטוסי האיירבוס מדגם זה טווח סטנדרטי של 16,100 ק״מ, קצת פחות מדגם ה-A350ULR שמחזיק את השיא עם טווח של עד 18,000 ק״מ. הטווח של מטוסים אלו יאפשר לחברה להפעיל טיסות ישירות בנתיבים טרנס-פאסיפיים, כולל כמה מהטיסות המסחריות הארוכות בעולם, כמו אלה המקשרות את הפיליפינים עם ניו יורק וטורונטו.
"ה-A350-1000 משלב טווח גדול יותר עם קיבולת הנוסעים הגבוהה שאנו צריכים כדי לשרת את הביקוש העתידי. זהו המטוס המושלם כדי לאפשר ל-PAL לעמוד בתוכניות ההתרחבות שלה באופן בר קיימא, ולהציע לנוסעים את הרמות הגבוהות ביותר של נוחות על הסיפון. אנו מחויבים להציע לנוסעים שלנו את חווית הנסיעה הטובה ביותר האפשרית״
לחברת התעופה הלאומית של הפיליפינים צי של 74 מטוסים. בקרב המטוסים רחבי הגוף מחזיקה החברה כאמור שני מטוסי A350-900, עשרה מטוסי A330-300 ותשעה מטוסי 777-300ER. בגזרת צרי הגוף מחזיקה החברה 42 מטוסים ממשפחת האיירבוס A320. בנוסף מחזיקה 11 מטוסים אזוריים מדגמי Dash 8.