לפחות פעמיים או שלוש בשנה יוצא לנו לטוס ב״חינם״ עם כרטיסי טיסה שאנחנו רוכשים באמצעות נקודות תעופה (נקראים גם כרטיסי ״בונוס״) שאנחנו צוברים בדרכים כאלה ואחרות. החלטנו לשתף אתכם איך רכשנו כרטיס טיסה עם אל על במחלקת תיירים פרימיום ב-30$ בתוספת נקודות.

מושבי מחלקת תיירים פרימיום במטוסי ה-787 של אל על (ובקרוב גם ב-777)
מושבי מחלקת תיירים פרימיום במטוסי ה-787 של אל על (ובקרוב גם ב-777)

כרטיסי בונוס הם אחלה דרך לטוס ב״חינם״. הסיבה ששמנו את המילה חינם בגרשיים היא שגם בכרטיסים שנרכשים בנקודות נדרש עדיין לשלם סכום מסויים של מיסי נמל והיטלים. כרטיסי בונוס באל על הם כרטיסים שמשלמים עליהם בנקודות בתוספת רכיב של מזומן ומיסי נמל.

כרטיס הבונוס האחרון שרכשנו בנקודות היה עם אל על לפריז. בחרנו בטיסה שמופעלת במטוס בואינג 787 דרימליינר שכן במטוסים אלו מותקנת מחלקת התיירים פרימיום החדשה יחסית של אל על. אל על מפעילה בקו לפריז את כל סוגי המטוסים שהיא מחזיקה (737,777,787) אך כרגע רק במטוסי הדרימליינר יש מחלקת תיירים פרימיום. זה צפוי להשתנות בקרוב עם כניסתו של מטוס ה-777 המשודרג הראשון של אל על.

למי שעדיין לא מכיר, מדובר במחלקה משודרגת שמציעה נוחות עדיפה מזו של מחלקת תיירים, אך זולה ממחלקת עסקים, לפעמים משמעותית. חלק מהיתרונות של המחלקה כוללים מושבים נוחים יותר, מרווח רגליים גדול יותר, ארוחות משודרגות, שירות יותר אישי, ערכת נוחות לכל נוסע ועוד. לדעתנו המחלקה מספקת נוחות משמעותית יותר טובה ממחלקת תיירים והיא אופטימלית במיוחד לטיסות ביניים של 4-5 שעות לאירופה.

על מנת לרכוש כרטיסים בנקודות, אנחנו צוברים במהלך השנה נקודות של אל על ב-2 דרכים: הראשונה היא טיסות כמובן, מדי פעם יוצא לנו לטוס עם חברת אל על כשזו האופציה הכי טובה שאנחנו מוצאים. חברי מועדון אל על במעמד הבסיס יצברו נקודה 1 על כל 10$ מעלות כרטיס הטיסה שרכשו. מי שמחזיק בכרטיס אשראי Fly Card יקבל מספר מוגדל של נקודות. לצורך ההמחשה, על טיסת הלוך ושוב לברלין במחלקת עסקים צברנו 167 נקודות.

הדרך השנייה היא צבירת נקודות באמצעות רכישות שוטפות בכרטיס אשראי Fly Card של אל על. אנחנו מחזיקים ספציפית בכרטיס הפרימיום שנותן יחס המרה מועדף של נקודה אחת על כל הוצאה של 190 ש״ח וכן צבירת נקודות מואצת על כל רכישת כרטיס טיסה. כך למשל, הוצאה של 7,000 שקל בחודש תזכה אתכם ב-432 נקודות בשנה.

את המימוש של הנקודות לטובת כרטיס בונוס עשינו במסגרת מבצעי מימוש הנקודות של ימי שלישי. למי שלא מכיר, מדובר באחד המבצעים המשתלמים של אל על למימוש נקודות עבור חברי מועדון הנוסע המתמיד. במסגרת המבצע מציעה אל על כרטיסי בונוס למגוון יחסית גדול של יעדים בהנחה של 50% על רכיב הנקודות.

כך למשל במסגרת המבצע הציעה אל על כרטיס טיסה לפריז במחיר של 250 נקודות לכיוון (במקום 500 נקודות) בתוספת של כ-100$. כמו כן, אל על מאפשרת להקטין את תוספת המזומן באמצעות נקודות. בחרנו לעשות זאת כך שהתשלום הסופי יצא לנו בערך 400 נקודת + 30$. חשוב להגיד שהמבצע מוגבל לתאריכים מסויימים בכל פעם, אך ישנם כרטיסים המוצעים במסגרת המבצע גם בחלק מעונת הקיץ.

באותם מבצעים יש היצע של מושבים גם במחלקת תיירים, שם כמובן הרכיב של הנקודות והמזומן זולים אף יותר. בנוסף יש גם היצע של מושבים במחלקת עסקים. בעוד תמיד מוצעים כרטיסים בשלושת מחלקות השירות של אל על, שילוב היעדים והמחלקות המוצעים בכל שבוע משתנה ועל כן יש לעקוב אחר מגוון היעדים המוצע בכל שבוע באתר אל על. נכון להיום לא ידוע האם המבצע יפסק בעתיד ומתי.

יש לכם שאלות על מימוש נקודות לטובת כרטיסי בונוס? שאלו אותנו בתגובה.

תגובה
  1. בספטמבר אלעל משנה את תקנון הנוסע המתמיד.
    מעניין אם בספטמבר יופסקו מבצעי יום שלישי.

  2. שאלה לא קשורה לאל על נקודתית: האם תוכל להמליץ על כרטיס אשראי העדיף ביותר מבחינת נושא של נקודות המרה לטיסה ? הוצעה חודשית של כ 11.000.

    1. זו שאלה קצת יותר מורכבת והיא תלויה מאוד בלאן (ואיך) אתה מתכנן לטוס. בארץ יש כרגע 3 מתחרים מרכזיים: פליי קארד של אל על, ישראכרט של טורקיש וכאל של לופטהנזה. מי שמעדיף לטוס עם אל על – פליי קארד/פרימיום תהיה האופציה הכי טובה. טורקיש מאידך מאפשרת נגישות להרבה יותר יעדים בעולם.
      מוזמן להתייעץ בקהילה שלנו לתשובה יותר מקיפה – https://www.facebook.com/groups/585359626105535

  3. זאת לא ממש דרך יצירתית … 🙄
    תטוס ותקנה הרבה ויהיו לך נקודות.. לא חכמה

  4. איך יכול להיות שהזמנתי כרטיסי טיסה ללונדון עם 50% הנחה בנקודות 500 נקודות במקום 1000
    ותוספת 100$ + מיסי נמל
    הזמנתי ל2 אנשים לקחו לי 1000 נקודות והוספתי 930$ דבר שלא תואם למבצע?
    איני יודעת אין להזמין כרטיס בונוס ועוד חודש הנקודות אמורות להימחק.

    1. היי, 930$ נשמע המון. אם הזמנת בימים שהייתה בהם זמינות של המבצע אז יש מצב שזו טעות. לי למשל לקחו בטיסה אחרת כפול נקודות מאשר מה שהוצע במבצע. פניתי דרך המסנג׳ר בפייסבוק ותיקנו את זה ממש מהר, אז אני ממליץ לפנות אליהם.

      1. את שואלת לגבי הצבירה או מימוש?
        צבירה זה פשוט, עד ספטמבר זה: נקודה על כל 250 ש״ח או נקודה על כל 190 ש״ח בכטיס הפרימיום

  5. אני צוברת נקודות כבר הרבה שנים…מעולם לא זכיתי להנות מהן, הן תמיד נמחקות!
    מהסיבה שלא מצליחה להזמין איתן…וזה רק דרך האתר ולא מענה אנושי בטלפון להזמנה.
    אז מי שלא ממש מבין בזה…כמוני,הנקודות שצובר..הולכות לפח.

    1. היי רחלי. חבל! יש הרבה אפשרויות. כתבנו מדריך שלם על זה, חפשי בקטגוריית מדריכים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *