לאחרונה עלו דיווחים על כך שחברת ריינאייר דורשת מנוסעים לבצע תהליך אימות לאחר הזמנת טיסה, כולל איסוף מידע ביומטרי רגיש על הנוסעים. למה זה קורה ואיך תוכלו להמנע מהדרישה של ריינאייר לתהליך האימות?

נוסעים עם ריינאייר העלו לאחרונה טענות ברשת על כך שקיבלו מייל המבקש מהם להשלים ״תהליך אימות״ לאחר שהזמינו טיסה של החברה. את תהליך האימות הוצע לנוסעים לבצע באמצעות תהליך באתר החברה או בדלפקי הצ׳ק אין בשדה התעופה יותר משעתיים לפני ההמראה. מי שייבחר לבצע את תהליך האימות בשדה ייאלץ לשלם עמלה בעבור כך, אך לכאורה לא יוכל לעלות לטיסה ללא תהליך האימות.

כתבנו בעבר בהרחבה על הסיכון שבהזמנת מסוכנויות צד שלישי, בדגש על סוכנויות אינטרנטיות שאינן ישראליות. וכעת ריינאייר טוענת כי כדי להגן על לקוחות מחלק מאותן סוכנויות, ״כל לקוח שהזמין דרך סוכנות אונליין מחוייב להשלים תהליך אימות פשוט.״ באתר ריינאייר מפורטות הסיבות לפיתוח תהליך האימות שנועד להתמודד עם מספר סוגיות שחוזרות על עצמן מול אותם אתרים:

  • הסוכנויות מעבירות לחברת התעופה פרטי קשר לא נכונים של הנוסעים – מה שמקשה על ריינאייר להעביר אליהם הודעות חשובות כמו שינויים בפרטי הטיסה
  • הסוכנויות משלמות לריינאייר בכרטיס אשראי משלהן, מה שמקשה על ריינאייר לזכות את הלקוח ישירות במקרים של שיבושים בטיסות

על פי אתר ריינאייר, תהליך האימות אורך שבעה ימים, אך מטופל עד 3 שעות לפני מועד הטיסה. ריינאייר מאפשרת גם תהליך ביומטרי מזורז שאורך כשתי דקות בעלות של 0.59 אירו, שנועדו לתשלום עבור השירות שמנוהל על ידי צד שלישי בשם GetID.  על מנת להשלים את התהליך הנוסעים צריכים להצטייד בתעודת זיהוי (תעודת זהות או דרכון) ומכשיר עם מצלמה. במהלך אותו שבוע שלוקח לתהליך האימות, הנוסעים מדווחים כי הם לא יכולים לגשת להזמנה באתר ריינאייר ובהתאם לא יכולים לעשות שום פעולה בהזמנה.

אותו תהליך נמצא כעת במרכזה של תלונה שהוגשה בשבוע שעבר על ידי קבוצת הדיגיטל NOYB. בתלונה נטען שחברת התעופה מפרה זכויות פרטיות של הנוסעים לאור השימוש בתוכנת זיהוי פנים כדי לוודא את הזהות של הנוסעים כחלק מתהליך האימות.

ההמלצה שלנו, במיוחד במקרה של חברות האולטרה לואו קוסט היא להזמין טיסות ישירות מאתר חברות התעופה, גם במחיר מעט גבוה יותר. הנוסעים שיזמינו ישירות מחברת ריינאייר לא ידרשו לתהליך האימות וכן יקבלו עדכונים ישירות מחברת התעופה. במקרה של שינוי או ביטול הטיסה יוכלו הנוסעים לבקש או החזר או טיסה חלופית בקלות יחסית ישירות מחברת התעופה. אם בכל זאת הזמנתם דרך סוכן, ייתכן ותאלצו לבצע את תהליך האימות. כמו כן, כתבנו בעבר איך תוכלו לוודא שאתם יודעים על שינויים בטיסה שלכם במקרים דומים.

תגובה
  1. כותרת שקרית, למה לא ציינתם שמדובר בהזמנות דרך סוכן???
    מי שמזמין ככה אחרי כל ההסברים זאת בעיה שלו!

  2. זה מידע שגוי. לצערי גם אם מזמינים מאתר ריינר, נשלח מייל המבקש לאמת את כל הנתונים האלה

  3. לא ממש נכון, זה לא אימות פשוט וזה לא לוקח דקות ואכן זה נוגד את הזכות לפרטיות, להלן כל הסיפור:
    סיוט בטיסה של חברת התעופה ריאינאיר Ryanair
    קניתי כרטיסים לטיסה ליון ובחזרה
    הטיסה לשם היית בחברת תעופה יונית והכל עבר בסדר
    הטיסה חזרה הייתה בחברת Ryanair וכמעט כלום לא עבר בסדר חוץ מהעובדה שלבסוף הגענו לישראל.
    בחברה הזו יש קנס כבד (50 יורו) למי שלא עשה “Check in On line” (לפעמים הם קונסים גם את מי שלא הדפיס את הכרטיס על נייר ובאמת, למי יש מדפסת בחופשה?)
    אז בלילה לפני הטיסה ניסינו לעשות צ’קאין תוך שימוש בטלפון הסלולרי.
    הם שואלים שאלות בלי סוף, דורשים שתצלם את הדרכונים (מדוע?) ויש להם סטנדרט מאוד גבוה לתמונה ולכן הצילום נפסל כמה פעמים עד שהצלחתי, לאחר מכן הם רוצים לראות שאתה חי (מדוע? אם אני לא חי אין לי צורך בטיסה, לא?) ואז מבקשים שתצטלם בצילום חי בטלפון, ואז חייך, עצום עיניים סובב את הפנים ימינה, סובב את הפנים שמאלה….
    כל התהליך, ניסיונות חוזרים ונשנים שנפסלו שוב ושוב, לקח לי 2.5 שעות מול האפליקציה שלהם, אני די משוכנע שהם מנסים להכשיל אותך בכדי שתשלם את הקנס בטיסה.
    זה לא נגמר!
    הגענו לטיסה עם טרולי סטנדרטי כמו בכל טיסה אחרת, אותו הטרולי שעבר ללא בעיות בטיסה לשם בחברה היונית אותו טרולי שאני משתמש בו כבר שנים בכל הטיסות ומעולם לא הייתה בעיה אתו, אבל אצל Ryanair יש חוקים אחרים, הגודל המותר בחברה הזו הוא בגודל של משהו כמו תיק נשי אישי בלבד, יש להם תבנית כזו שמודדת את התיק ואם זה חורג, אז משלמים 45.00 יורו, על כל תיק, כמובן שכולנו שילמנו כמו כל הנוסעים האחרים.
    מקומות ישיבה: אם אתה לא מזמין מראש ומשלם על מקום ישיבה, הם (כאילו בכוונה) מפזרים משפחות בכל המטוס (כנראה שללמד אותנו לקח בכדי שנשלם על מקומות ישיבה בטיסה הבאה) למדנו את הלקח, ולא תהי הפעם הבאה כמובן.
    בטיסה, גיסתי העזה לבקש כוס מים, אמרו לה: בודאי אבל זה עולה 3.00 יורו
    בקיצור, הטיסה הזו יצאה לנו יותר יקרה מאשר לטוס בחברה רגילה במחיר מלא.
    אחרי ההשפלה הזו ואחרי העלות הגבוה, הקנסות וכל מה שמסביב, אני לא אטוס עוד בריינאיר.

Comments are closed.