בתקופה האחרונה פרסמנו בעמוד האינסטגרם שלנו מספר מקרים מצערים של נוסעים שהגיעו לנתב״ג וגילו שכרטיסי הטיסה שקיבלו בכלל לא קיימים במערכות של חברת התעופה. עובדי חברות שירותי הקרקע מספרים לנו על נוסעים חסרי אונים שמזמינים כרטיסים באתרים לא מוכרים ונתקעים בשדה בלי כרטיס טיסה, מה שמסכן את כל תוכניות הנסיעה שלהם.

החלטנו לרכז מספר טיפים שיעזרו לכם לצמצם את הסיכון בטיסה הבאה שלכם.

1. בדקו מאיפה אתם מזמינים את הכרטיס

הטיפ הראשון ואולי הכי חשוב כדי לצמצם את הסיכון – ודאו מאיפה אתם מזמינים כרטיסי טיסה. רוב האנשים כיום מחפשים טיסות במנועי חיפוש טיסות כאלה ואחרים כמו סקיי סקנר וגוגל טיסות. אותם מנועי חיפוש יציגו לפעמים עשרות אפשרויות להזמנה של אותה טיסה בדיוק. אחת מהאפשרויות שתוצג, אבל לאו דווקא תהיה הכי זולה, תהיה הזמנה ישירות מחברת התעופה. אופציה זו תבטיח בסיכויים הכי גבוהים את ההזמנה שלכם. כמו כן, בהזמנה ישירות מחברת התעופה, החברה תספק לכם שירות ישירות וכן תקבלו עדכונים ישירות מהחברה בנוגע לכל שינוי או ביטול של הטיסה.

אפשרויות שונות להזמנה של אותה טיסה בסקיי סקנר
אפשרויות שונות להזמנה של אותה טיסה בסקיי סקנר

האופציה השנייה היא הזמנה דרך סוכנויות נסיעות ישראליות – אותן סוכנויות נסיעות קלאסיות שכולנו מכירים ומאפשרים היום גם הזמנה ישירות באתר שלהם ללא סיוע סוכן. בהזמנה דרך סוכנות ישראלית תוודאו שההזמנה שלכם מוגנת בחוק הגנת הצרכן, עם כל הזכויות העומדות לרשותכם לאור זאת. במקרה הזה כל השירות לאחר ההזמנה ירוכז אצל הסוכן עצמו, כולל האחריות להודיע לכם על שינויים בתכניות הטיסה.

האופציה השלישית והבעייתית ביותר לדעתנו היא הזמנה דרך ״סוכנויות וירטואליות״ – אותן סוכנויות שמופיעות במנועי החיפוש אך אינן יושבות בישראל. ישנם עשרות אתרים מסוג זה בהיצע מחירים מגוון, לפעמים אפילו זול יותר מהזמנה ישירות דרך חברת התעופה. במקרה שהכל יעבור חלק, מה שקורה בהרבה מקרים, זכיתם ברווח של פער המחיר לעומת חברת התעופה. לעומת זאת, כשתצטרכו לקבל שירות המצב קצת שונה, ולעיתים תגלו שתנאי השירות כוללים עלויות נסתרות של עשרות דולרים. זאת מבלי להתייחס למקרי הקיצון של סוכנויות שאינן מגיבות או כאלו שהנפיקו כרטיסים פיקטיביים לנוסעים שגילו זאת רק במעמד הצ׳ק אין בשדה התעופה.

תוצאה ראשונה בגוגל לאו דווקא תהיה אתר חברת התעופה
תוצאה ראשונה בגוגל לאו דווקא תהיה אתר חברת התעופה, גם אם זה נראה כך

אם פער המחירים גדול לטובת הסוכנויות הוירטואליות ואתם בכל זאת מעדיפים לרכוש דרכם וודאו היטב את תנאי השירות – מה העלות לקבל שירות לאחר הרכישה, איך ניתן לפנות אליהם ומה זמן המענה הצפוי.

חשוב לשים לב שלעתים כשתחפשו שם של חברת תעופה בגוגל, התוצאות הראשונות לאו דווקא יהיו אתר חברת התעופה – מה שיכול לבלבל ולגרום לכם לחשוב שהזמנתם ישירות דרך אתר חברת התעופה. שימו לב לדוגמא במקרה שבתמונה – סוכנות צד שלישי הקימה אתר שנקרא wizzair, אך לא שייך לחברת התעופה עצמה.

2. בדיקת תנאי הכרטיס

אחרי שבחרתם מהיכן אתם מזמינים, הטיפ השני בחשיבותו יהיה לבדוק את תנאי הכרטיס, בדגש על תנאי הכבודה (טרולי/כבודה לבטן המטוס), תנאי השינוי ותנאי הביטול. הדבר חשוב במיוחד בהזמנה דרך סוכנים חיצוניים שכן לעיתים תנאי הכרטיס דרכם יהיו שונים מאלו של חברת התעופה עצמה.

סוכנויות חיצוניות יציעו מחיר זול יותר מחברת התעופה עצמה
סוכנויות חיצוניות יציעו לעתים מחיר זול יותר מחברת התעופה עצמה

בחלק מהמקרים, סוכנויות חיצוניות יציעו מחיר זול יותר מזה של חברת התעופה, אך תנאי השירות יהיו שונים. זאת בדגש על עלויות נוספות בעבור שירות לקוחות וביצוע פעולות כמו שינוי וביטול הכרטיס, בנוסף לעלויות שייגבו על ידי חברת התעופה עצמה.

3. עדכון פרטי הקשר שלכם אצל חברת התעופה

לא משנה אם הזמנתם ישירות דרך חברת התעופה או צד שלישי, בהרבה מקרים עדיין תוכלו להכנס לאזור ניהול ההזמנה (לרוב נקרא ״My Booking״) באתר חברת תעופה. הכניסה לאזור האישי באתר חברת התעופה תעשה באמצעות מספר ההזמנה (PNR) שהופק לכם במעמד הזמנת כרטיסי הטיסה. כניסה לאזור האישי באמצעות מספר ההזמנה תאפשר לכם ראשית לדעת שההזמנה אכן קיימת ואושרה על ידי חברת תעופה.

כמו כן ולא פחות חשוב, תוכלו לעדכן את פרטי הקשר שלכם באתר חברת התעופה. פרטי הקשר ישמשו בהמשך את חברת התעופה בהתקשרות מולכם וכמובן בעדכון על שינויים בפרטי ההזמנה או הטיסה. כפי שכתבנו בעבר, לעתים סוכנויות צד שלישי מעבירות לחברות התעופה את פרטי הקשר שלהן במעמד ההזמנה, במקום את של הנוסעים, כך שהסוכנויות מקבלות את העדכונים על כל שינוי בטיסה. כך יוצא שאתם תלויים באותה סוכנות לעדכן אתכם על אותו שינוי.

כפי שפרסמנו לאחרונה, ריינאייר החליטה לאחרונה להלחם בתופעה הזו ומבקשת מנוסעים שהזמינו כרטיס מצד שלישי לבצע אימות זהות ופרטי קשר באתר ריינאייר לפני הטיסה.

יש לכם שאלות בנושא? מוזמנים לשאול בקהילת חדשות תעופה.

תגובה
  1. רוב אם לא כל מה שכתוב פה קשקוש מוחלט . אני מזמין 40 כרטיסי טיסה בשנה רובם דרך סקייסקינר ואף פעם לא נתקלתי בבעיות כאלה . שנית, כל חברות התעופה מספקות שירות מלא גם אם קנית דרך סוכן אינטרנטי . נראה כמו כתבה מגמתית של אתרים רשמיים שמפסידים כסף בגלל הסוכנים האינטרנטיים ומנסים לזרוע פחד ובהלה .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *