זה אחד היעדים שהפתיעו אותי בשנה האחרונה, בזכות השופינג, האוכל היפני המצוין, אמנות הרחוב הבועטת, העיר העתיקה והטיילת הנפלאה, שלא לדבר על חיי הלילה התוססים. קבלו כמה סיבות מצוינות לבקר בדיסלדורף שבגרמניה

דיסלדורף מעולם לא הייתה אחד היעדים שרציתי לכבוש באירופה, וגם לא בגרמניה עצמה, אבל בשנה שעברה קיבלתי הזדמנות לבקר בה בזכות הטיסות של חברת TUS, שמפעילה עד סוף אוקטובר טיסה דו שבועית ישירה (כארבע שעות). אגב, אם תרצו לבקר בדיסלדורף בחורף, החל מדצמבר צפויות גם טיסות ישירות של חברת יורווינגס, כפי שפרסמנו כאן בחדשות תעופה.

כאמור, הגעתי לכאן בקיץ שעבר וגיליתי עיר שממש אבל ממש שווה לבקר בה, בין אם כיעד עירוני מושלם לסוף שבוע ארוך ובין אם כקרש קפיצה לטיול באזור (או לכל הפחות לגיחה קצרה לקלן, כפי שעשינו אנחנו).

דיסלדורף, שיושבת לגדות הריין, היא בירת מדינת צפון ריין-וסטפליה שבמערב גרמניה, נחשבת בירת האופנה של גרמניה. העיר העתיקה נהרסה ברובה הגדול במלחמת העולם השנייה, וכיום תראו כאן בעיקר אדריכלות מודרנית לצד שיכונים משנות החמישים.

העיר העתיקה של דיסלדורף

אבל זה לא אומר שאין בדיסלדורף עיר עתיקה ושמורה חלקית, עם סמטאות שהפכו למדרחוב תוסס שבו תוכלו למצוא את זארה ושאר מותגים מפורסמים לצד חנויות עתיקות, ואפילו חנות שמוקדשת כל כולה לחרדל.

בעיר העתיקה יש גם חמש מיקרו מבשלות בירה, אנחנו שתינו לחיים ב-Uerige Hausbrauerei אבל תוכלו ללגום את הבירה הייחודית של דיסלדורף (Altbeer) באחד ממאות הברים הפזורים בעיר – לא סתם מכנים אותה “הבר הארוך ביותר בעולם.” בזמן הביקור שלנו בעיר (באוגוסט) התקיים בכיכר השוק שמול בית העירייה גם פסטיבל יין הומה אדם ובירה, והשמחה הייתה רבה.

העיר העתיקה של דיסלדורף. צילום: אינגה מיכאלי

לא רחוק משם, בכיכר קארל שבתפר בין העיר העתיקה לחדשה, אל תחמיצו גם את שוק האיכרים היפה והססגוני, שבו תוכלו לטעום מאפים מקומיים, לשתות עוד קצת בירה או להצטייד בגבינות, בנקניקים, בלחם טרי ועוד.

תרבות ואמנות רחוב בדיסלדורף

דיסלדורף היא עיר מודרנית, ויש בה בין השאר גם חמישה מוזיאונים לאמנות בת זמננו. אני אישית לא חובבת אמנות מודרנית, אבל ממליצה לכם לבקר במוזיאון K21, ששוכן במבנה קלאסי מרשים – בניין הפרלמנט לשעבר – ומוקף בגן יפה. הגענו לכאן במיוחד בזכות אטרקציה שהיא ספק אמנות ספק ספורט אתגרי, מיצג מרהיב שנקרא “באורביט” של האדריכל הארגנטינאי תומס סרקנו, שמאפשר למבקרים לרחף בתוך יצירת אמנות מרשת התלויה בגובה של 25 מטרים. ללא ספק, לא לבעלי לב חלש!

המיצג באורביט במוזיאון K21. צילום: אינגה מיכאלי

לשוחרי גלריות עצמאיות וחנויות וינטג’ מומלץ לנסוע לרובע פלינגרן (Flingern) הבוהמייני, ולא רחוק משם תגיעו גם לרחוב גראנג’י משהו שנקרא Kiefernstrasse (בגוגל מפות זה מופיע גם כ-Street Art on Buildings), שם תוכלו להתרשם משורה ארוכה של ציורי קיר ססגוניים ועתירי דמיון שמקשטים כל סנטימטר פנוי.

רחוב ציורי הקיר. צילום: אינגה מיכאלי

ומה עם שופינג?

דיסלדורף ידועה בראש ובראשונה כבירת האופנה של גרמניה, ובשדרה הראשית של העיר (Konigsalle), עם התעלה היפה שחוצה אותה, תוכלו לטייל בצל עצי ערמון ולשטוף את העיניים בחלונות הראווה של כל מותגי העל הידועים, כולל ארמאני, פראדה, גוצ’י ועוד. בקצה השדרה, אי אפשר לפספס מבנים איקוניים כמו כולבו Kö-Bogen שתכנן דניאל ליבסקינד, את Kö-Bogen 2, המכוסה כל בצמחייה ויוצר את החזית הירוקה הגדולה ביותר באירופה. במבנים שמסביב יש כמה מרכזי קניות, בהם גם אתר העלייה לרגל של כל תייר ישראלי מצוי, סניף של פריימרק.

דיסלדורף, שדרת המלך
שדרת המלך והתעלה שחוצה אותה. צילום: אינגה מיכאלי

הטיילת שעל הריין

אחד האזורים היפים ביותר לביקור בדיסלדורף הוא הטיילת הארוכה שנמתחת לגדת הריין. התחילו מאזור שנקרא  נמל המדיה (MedienHafen), ממגדל הטלוויזיה המפורסם של העיר ועד למרינה החדשה, שם תוכלו להתרשם מיצירות מופת של אדריכלים ידועים כמו פרנק גרי, ותוכלו להמשיך משם כל הדרך חזרה אל העיר העתיקה – בסופי שבוע, הטיילת זרועה ברים ומסעדות לכל אורכה, כך שתוכלו ליהנות ממסיבה אחת בלתי נגמרת.

אדריכלות מודרנית בדיסלדורף
אדריכלות מודרנית בדיסלדורף. צילום: אינגה מיכאלי

יפן הקטנה

במרחק לא רב ממרכז העיר, אסור להחמיץ ביקור גם במה שמכונה “טוקיו הקטנה” – ביתה של הקהילה היפנית הגדולה ביותר בגרמניה. הרובע עצמו לא מרשים למראה, אבל יש כאן הכול, מחנויות מנגה ומכולות בסגנון יפני ועד מסעדות ראמן וסושי. אנחנו עמדנו בתור הארוך שמחוץ למסעדת Takumi, ואז גילינו על בשרנו שרוב המסעדות כאן נסגרות בסביבות תשע, אז מומלץ להגיע מוקדם. בסופו של דבר התיישבנו ב-Tokyo Ramen Takeichi שברחוב ביסמארק (Bismackstrasse) והיה טעים מאוד.

טיול יום לקלן

אם יש לכם יותר מסוף שבוע, או אתם מתכננים לנצל את הטיסות הישירות לדיסלדורף כדי לחרוש את האזור כולו, קלן, העיר הרביעית בגודלה בגרמניה, נמצאת במרחק של 40 דקות נסיעה ברכבת, כך שזו הזדמנות לבקר בקתדרלה היפהפייה שלה, לטייל בפארק שעל הריין, לשוטט ברחובות העתיקים, לקנות בושם בעיר שעל שמה נקראים מי הקולון, או לבלות יום שלם בפארק השעשועים Phantasialand.

התניידות בדיסלדורף

קנו כרטיס חופשי לתחבורה הציבורית, ותוכלו להתנייד בקלות ובנוחות בחשמליות, באוטובוסים וברכבת התחתית לכל השכונות המרוחקות יותר שציינו בכתבה. העיר העתיקה עצמה קטנה מספיק כדי לטייל בה ברגל.

הלובי האקלקטי של מלון רובי לונה. צילום: אינגה מיכאלי

מלונות מומלצים בדיסלדורף

יש בעיר שפע של מלונות בכל רמת מחירים. אנחנו ישנו במלון Fritz, מלון בוטיק קטן וחביב לא רחוק מהתעלה. כמו הרבה מלונות עירוניים באירופה, גם כאן החדרים היו קטנים אך נעימים, נקיים ומאובזרים (המקלחת הייתה מצוינת), העיצוב במלון היה מודרני, המיקום היה טוב – אבל טיפה רחוק יותר מהעיר העתיקה – וארוחת הבוקר הייתה פשוטה יחסית אך מספקת.

בשני הלילות האחרונים לנו ב-Ruby Luna Hotel, ממש במרחק נגיעה מהעיר העתיקה ומשוק האיכרים. המלון הוא חלק מרשת קטנה, ופרט למיקום המושלם התלהבנו מאוד מהעיצוב הססגוני וההיפסטרי בלובי – שהיה פעם סניף בנק. פרט לכך, החדרים היו מודרניים אבל פשוטים יחסית, ארוחת הבוקר הייתה טובה ויש גם רופטופ קטן עם נוף יפה אבל אם תרצו לשבת שם תצטרכו להזמין שולחן מראש.

תגובה
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *