דוברות המשטרה הודיעה היום על המשך פעילות האכיפה היזומה שהיא מבצעת בנתב״ג במסגרת המבצע שקיבל את השם ״סדר ברציף״.

בתוך כך מעדכנית במשטרה כי באחד מהמקרים כחלק מהמבצע, שוטר תפס והוריד מהכביש נהג “חאפר” הנמצא בפסילה אך בכל זאת ביצע הסעה בשכר בניגוד לחוק כשברכבו 13 נוסעים, במקום 6 שמותר ברישיון הרכב. מהסרטון ניתן גם להבין כי כל הנוסעים לא היו חגורים, כמשתמע מדבריו של השוטר שעצר את הנהג.

מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, הקים בנתב”ג כוח משימה מיוחד המאגד סמכויות אכיפה של שוטרי מרחב נתב”ג ומערך הביטחון של רשות שדות התעופה ופועל באופן יזום וממוקד לצמצום עבירות פליליות ותעבורתיות המתבצעות ע”י נהגי הסעות בתחום השדה לשם מיצוי הדין עם מפרי החוק, שמירה על ציבור הנוסעים ומניעת פגיעה בתדמית המדינה בעיני התיירים הבאים בשעריה הראשיים.

בתוך כך, פקחי רשות שדות התעופה זיהו אדם אשר על פי החשד משדל אנשים לנסיעה בניגוד להיתר ומעלה אותם לרכב מסחרי. שוטרי מרחב נתב”ג איתרו את הרכב ועצרו את הנהג לבדיקה בצד הדרך, טרם צאתו מהטרמינל. כאמור, שוטרי מרחב נתב”ג אתרו ברכב 13 נוסעים, בניגוד לתנאי רישיון הרכב אשר מתיר הסעה של 6 נוסעים בלבד. נהג הרכב קיבל הזמנה לבית משפט ובנוסף, קצין משטרה ערך לו שימוע ופסל את רישיון הנהיגה שלו למשך 30 יום.

כזכור, לאחרונה הושלם באופן רשמי מכרז המוניות של נתב״ג במסגרתו נבחרה חברת Gett לספק שירותי מוניות מנתב״ג. עם זאת, פעולות האכיפת של משטרת ישראל הם צעד משלים שנועד למנוע גם את תופעת הנהגים החאפרים בנתב״ג שמסכנים את הנוסעים.

כעת נותר לראות האם יבוצעו פעולות אכיפה אינטנסיביות גם כלפי הנהגים שמשדלים נוסעים ביציאה מנתב״ג ולעיתים גובים מחירים מופקעים, במיוחד מתיירים.

תגובה
  1. בתחום התחבורה וההסעות נתב”ג מתנהל ממש כמו פח אשפה. כל נמל תעופה מסודר בעולם מציע שירותי שאטל באוטובוסים במחירים נגישים מהטרמינל לעיר הגדולה הסמוכה, בכל שעות הפעילות. רק מנתב”ג אין כמעט שום שירות תחבורה ציבורית, למעט קו רכבת שגם הוא בתדירות נמוכה, שלא עובד בשעות הכי לחוצות בין חצות לשש בבוקר – שאז מגיעות רוב הנחיתות ומתארגנות המראות הבוקר, ובטח לא בשישי ובבת ובחגים. ככה לא מתנהל נמל תעופה, וכל זה פתח לחאפרים ולנהגי המוניות שמפקיעים מחירים ולפרצוף של המדינה הזאת, וזה אך ורק כשל ניהולי של נתב”ג + משרד התחבורה. בושה. צריך מחר בבוקר להרים שירותי שאטל, אוטובוס כל רבע שעה, לתל אביב ולירושלים, 24/7. אם המטוסים נותים וממריאים, גם אוטובוסים יכולים לנסוע. חלאס עם הבלגן.

  2. אעלק זיהו אדם שמשדל נוסעים. הצחקתם. אתה רק יוצא לאולם הנכנסים ומיד מתנפלים עשרות נהגים חאפרים. פניתי כמה פעמים כבר לשוטרים ופקחים כאשר הנהגעם החאפרים ממש מול העיניים שלהם, והתשובה שלהם שאין מה לעשות… שאין חוק נגד זה… שאתלונן לנתבג ועוד תשובות הזויות.
    זאת תמונת המצב שמקבל התייר הזר, שמיד חושב לעצמו פעם אחרונה שאני טס לישראל, ואל תדאגו הוא גם מספר לחברים שלו

  3. כדאי שתבואו לעיר ערד לראות את החאפרים בפעולה .
    כולם חרדים ,קונים רכבים חדשים ,
    לקחו את העבודה של נהגי המוניות
    והרשויות ?? אין פוצה פה .
    החרדים עושים ככל העולה על רוחם ,
    וכל זאת כמובן כסף שחור משחור ,ללא קבלות,ללא ביטוח נוסעים.הפקרות לשמה.
    בשם השם נגנוב עוד ועוד .עד ליום כיפור הבא בו יבקשו מחילה .

Comments are closed.