מאז תחילת המלחמה הפסיקו רוב חברות התעופה הזרות לטוס מ/אל ישראל. לצד זאת, נותר מספר קטן למדי של חברות זרות שממשיכות להפעיל טיסות מישראל, לפעמים בתדירות פחותה. בדקנו איך ניתן להגיע כיום מישראל ליעדים שונים בעולם.

רשימת חברות התעופה הזרות שמפעילות כיום טיסות לישראל מצומצמת למדי וכוללת את איתיחאד עם טיסה יומית לאבו דאבי, פליי דובאי עם 2 טיסות יומיות לדובאי, אוזבקיסטאן איירווייז, אזימוט ורד ווינגס שממשיכות להפעיל טיסות לרוסיה, היינאן שצמצמה את הטיסות שלה מישראל לטיסות לשנזן בלבד. כמו כן, חברות התעופה הזרות שנמצאות בבעלות ישראלית חלקית כמו TUS ובלו בירד ממשיכות גם הן להפעיל טיסות מישראל.

פליי דובאי ממשיכה כאמור לטוס מישראל לדובאי עם 2 טיסות יומיות, ומציעה מגוון גדול יחסית של טיסות המשך ליעדים בהודו, אתיופיה, נפאל, סרי לנקה, תאילנד (קראבי ופאטאיה), רוסיה ומזרח אסיה. יותר מכך, לפליי דובאי הסכם שיתוף קוד עם חברת האחות אמירייטס כך שניתן לרכוש כרטיס טיסה משולב של טיסה מישראל עם פליי דובאי וטיסת המשך עם אמירייטס לרשת הטיסות הרחבה של החברה.

עבור מי שירצה להגיע ליעדים שונים במזרח הרחוק יש מספר אפשרויות מרכזיות:

  • האפשרות הראשונה היא טיסה עם אל על לבנגקוק ומשם טיסת המשך ליעדים באסיה, שכן בנגקוק נחשבת מרכז תעופה משמעותי באסיה וניתן להגיע ממנה למגוון יעדים גדול יחסית. ניתן לעשות זאת עם כרטיס יחיד באמצעות מגוון הסכמים שיש לאל על עם חברות זרות, או עצמאית באמצעות רכישה שני כרטיסי טיסה נפרדים.
  • אפשרות שנייה היא הגעה עצמאית לדובאי, לשם מופעלות טיסות של כל חברות התעופה הישראליות. מדובאי ניתן להגיע למגוון רחב למדי של יעדים בהודו, המזרח הרחוק וגם אוסטרליה.
  • טיסה עם אחת מחברות התעופה הזרות שממשיכות להפעיל טיסה לאמירויות כמו פליי דובאי (דובאי) ואיתיחאד (אבו דאבי), ומשם למגוון יעדי המשך ברשת הטיסות של חברות התעופה. חשוב להגיד שאפשרות זו כפופה להמשך פעילות חברות התעופה בישראל, וזה משהו שאי אפשר להבטיח מראש.

באשר לטיסות לארה״ב, כלל חברות התעופה האמריקאיות הפסיקו לטוס לישראל באופן גורף בתחילת המלחמה. נכון לעכשיו, חברות התעופה האמריקאיות ממשיכות למכור כרטיסי טיסה מישראל לחודש נובמבר, למרות חוסר הוודאות אם אותן טיסות אכן יצאו לפעול או יבוטלו בשלב מאוחר יותר. במקביל, אל על העלתה את מחירי הטיסות לניו יורק למחיר שמתחיל כרגע מ-1,347$ לכרטיס הלוך ושוב בחודש נובמבר.

אלטרנטיבה אפשרית לטיסה לארה״ב היא באמצעות הגעה עצמאית לאתונה ומשם בטיסה ישירה של אמירייטס, יונייטד או דלתא ישירות לניו יורק או בטיסת קונקשן דרך אירופה למגוון יעדים בארה״ב. נכון לעכשיו מציעה יונייטד טיסות הלוך ושוב מאתונה (החל מ-593$) ויש גם טיסות של אמירייטס (החל מ-736$). חשוב לשים לב שבהזמנת ״קונקשן עצמאי״, כלומר 2 טיסות שמוזמנות בנפרד, במידה ומפספסים את הטיסה השנייה חברת התעופה תיאורטית לא אחראית למציאת פתרון חלופי עבור הנוסעים. כמו כן חשוב לציין שמי שכבר מחזיק בכרטיס טיסה של יונייטד מתל אביב, יוכל להתחיל ולסיים את הנסיעה באתונה באמצעות יצירת קשר עם שירות הלקוחות של החברה.

באשר לטיסה ליעדים שונים באירופה, האפשרות המרכזית כרגע היא טיסה באמצעות אחת מחברות התעופה הישראליות, שכן זמן הטיסה הקצר לא מצדיק עצירה עצמאית ביעד נוסף בדרך, מה שיכול לסרבל ולהאריך את הדרך משמעותית. בחודש נובמבר צפויה חברת התעופה היוונית בלו בירד שבבעלות ישראלית להרחיב את מגוון היעדים שלה באירופה כולל טיסות לבודפשט, ברלין ופראג.

חשוב מאוד לציין כי חלק מחברות התעופה מבטלות את הטיסות שלהן מישראל כל פעם למספר ימים קדימה בלבד. המשמעות היא שטיסות של אותן חברות שככל הנראה לא יצאו לפועל עדיין מוצעות למכירה במערכות ההזמנה.

לעדכונים שוטפים עקבו אחרינו בעמוד הטלגרם שלנו.