בהמשך לדיווחים על משבר אבטחת הטיסות הישראליות בדובאי, בשבוע שעבר דיווחנו על מכתב של מנכ״לי חברות התעופה הישראליות לראש הממשלה בבקשה להתערב במשבר ולהביא לפתרון הסוגיה. הסוגיה עוסקת סביב מגבלה על נוכחות מאבטחי אגף הביטחון החמושים בדובאי בכדי לאבטח את הטיסות הישראליות. הפתרון הזמני אליו הגיעו הוא הגבלת הטיסות הישראליות ל-3 טיסות סה״כ לכל החברות הישראליות. זאת, כאשר בעבר הפעילה כל חברה עד כדי 3 טיסות יומיות.

במכתבם דורשים מנכ״לי חברות התעופה הדדיות למול החברות האמירתיות שכן מדובר לטענתם באפליה. בדקנו כמה מושבים נמכרו על טיסות של החברות הישראליות מאז תחילת המשבר לעומת מקומות בטיסות של החברה האמירתית Fly Dubai (בתקווה שבקרוב נראה גם את חברת אמירייטס בנתב״ג).

ביום א׳ (14.2), שהוא היום הראשון שבו החברות הישראליות נאלצו לצמצם טיסות יצאו הטיסות הישראליות הבאות:

טיסת אל על LY973 יצאה במטוס דרימליינר 787-9 עם 222 מושבי תיירים, 28 מושבי פרימיום ו-32 מושבי עסקים.

טיסת ארקיע IZ603 יצאה במטוס אמבראר E195 עם 122 מושבי תיריים.

טיסות ישראייר 6H665, 6H661 יצאו במטוסי A320 עם 174 מושבי תיירים בכל מטוס, כלומר סה״כ 348 מושבים.

מאידך, הופעלו ארבעת הטיסות היומיות הקבועות של החברה האמירתית היחידה שפועלת כרגע בקו לדובאי, Fly Dubai. בכל טיסה 162 מושבי תיירים ו-12 מושבים עסקים.

מסיכום המספרים עולה כי החברות הישראליות הציעו למכירה 692 מושבים במחלקת תיירים, 28 מושבי פרימיום ו-32 מושבי עסקים. מאידך, Fly Dubai הציעה למכירה 648 מושבי תיירים ו-48 מושבי עסקים. לפי המספרים של יום ראשון נראה שישנה הדדיות במספרי המושבים שיכולה למכור כל חברה.

לפי לוח הטיסות הצפוי להיום (15.2) צפויות לצאת כרגיל ארבעת הטיסות היומיות של Fly Dubai. מהצד הישראלי צפויות לצאת 2 טיסות של חברת אל על במטוסי 737 ו-787-9, וטיסה של ישראייר, שיביאו את החברות הישראליות לסה״כ של 555 מושבים ביום שלישי שנחשב גם כך יום פחות עמוס מבחינת טיסות. לפי המספרים עד כה נראה שיש לחברות הישראליות פונטציאל לכל הפחות להציע את אותו מספר מושבים שמוצע על ידי החברות האמירתיות.

גורמים בענף מוסרים כי המסרים התקיפים שנשמעים בישראל מובילים גם למתיחות למול שותפי העבודה האמירתיים שאחראים על סידורי הטיסה. בעת הנוכחית היחסים עם האמירויות חשובים יותר מכל סוגיה כזו או אחרת שכנראה תבוא לפתרון במוקדם או מאוחר. על כן אנחנו מקווים כי ימצא בקרוב פתרון ל״משבר״ שנוצר שיאפשר המשך טיסות סדירות וצמצום המתיחות למול הגורמים באמירויות.

תגובה
  1. היי,
    אני חושב שלארקיע יש 122 מושבים ב E-195 ולא 132 כמו שציון, לדעתי הושבה מירבית בדגם הנ”ל היא 124.

Comments are closed.