במהלך התערוכה האווירית בסינגפור, חתמו פיליפין איירליינס וחברת איירבוס על הסכם לשדרוג הקבינות הקיימות במטוסים מדגמי איירבוס שמפעילה החברה. בגזרת צרי בגוף, שדרוג של מטוסי A320 (11 מטוסים), וכן שדרוג של ארבעה מטוסים רחבי גוף (A330,A350, שניים מכל דגם).

בעוד ההכרזה הרשמית של איירבוס מתארת הסכם ל״שדרוג״ הקבינות, בפועל מדובר על פרוייקט להוספת מושבים בכל מטוס על מנת למקסם את רווחי החברה. בכך תצופף החברה את המחלקות הקיימות המותקנות במטוסים השונים. המהלך נעשה כחלק מתהליך היציאה של החברה מפשיטת הרגל, תהליך שדורש ממנה להגדיל את שורת ההכנסות.

כחלק מההסכם הוכרזו השינויים הבאים:

הוספת 24 מושבים במטוסי A320, לסה״כ של 180 מושבים

הוספת 50 מושבים במטוסי A330, לסה״כ של 359 מושבים

הוספת 18 מושבים במטוסי A350, לסה״כ של 313 מושבים

מחלקת עסקים של חברת Philippine Airlines
מחלקת עסקים במטוס A330 של חברת Philippine Airlines

בהודעה לתקשורת התייחסה החברה להוספת המושבים במטוסי ה-A350 וציינה כי המטוס צפוי לשמר תצורה מרווחת יחסית על מנת לאפשר נוחות מרבית בטיסות הבין לאומיות של החברה. ואכן כיום מציעה החברה מרווח רגליים נדיב יחסית של כ-84 ס״מ במחלקת התיירים במטוסי ה-A350, גבוה אפילו מהמובילה בקטגוריה כמו סינגפור איירליינס שמציעה באותו סוג מטוס 81 ס״מ.

כזכור, השנה חוות חברת התעופה הלאומית של הפיליפינים לא מעט טלטלטות כשהמדינה הייתה סגורה לחלוטין לתיירות, מה שהוביל את החברה לפשיטת רגל. תהליך זה גם דחה את תחילת הפעלת קוי טיסה ישירים מתל אביב למנילה, וכעת אנחנו ממתינים לתאריך רשמי לתחילת הטיסות.

סמנכ״ל הכספים של החברה הפליפינית מסר כי ״אסטרגטיית הארגון מחדש של הצי שלנו תעזור לנו להתאים את עצמנו למצב השוק המשתנה ולהכין אותנו לתהליך ההתאוששות״.

מוזמנים לקרוא גם את הכתבה שלנו על פתיחת הפיליפינים לתיירות וניתוח של מחירי הטיסות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *