בהמשך לדיווח בחדשות תעופה, היום נחתה בישראל טיסה ראשונה של חברת התעופה המרוקאית, Royal Air Maroc. לכבוד המאורע ההיסטורי והמרגש התקיים טקס בנתב״ג בהשתתפות מנכ״ל חברת התעופה, ח׳מיד עדו. החל מהיום תתחיל החברה להפעיל 4 טיסות שבועיות, ותעלה בהמשך ל-5 טיסות שבועיות.

טיסת הבכורה, טיסת AT228 נחתה היום בתל אביב בשעה 15:51 במטוס דרימליינר חדיש של החברה מדגם 787-9. מטוס החברה התקבל בנתב״ג בטקס הסלנה מסורתי במסגרתו מותזים סילוני מים על מטוס על ידי כבאיות. הטקס כידוע, נועד לציין אירועים תעופתיים משמעותיים, ובהחלט מדובר באירוע משמעותי.

מטוס 787-9 של חברת רויאל אייר מארוק
טקס הסלנה מסורתי למטוס 787-9 של חברת רויאל אייר מארוק

כאילו תוכנן כחלק משבוע האישה, את מטוס הדרימליינר של החברה המרוקאית הטיסו שתי נשים טייסות. לא היה לנו זמן לשוחח איתן היות והן כבר נערכו לטיסת החזור לקזבלנקה שתוכננה לקצת אחרי 6 בערב, אך בהחלט מקווים להזדמנות כזו.

שתי טייסות בטיסת הבכורה של רויאל אייר מארוק לתל אביב
שתי טייסות בטיסת הבכורה של רויאל אייר מארוק לתל אביב

במהלך הטקס אמר מנכ״ל חברת התעופה כי החברה מחכה לראות את הנוסע הישראלי בטיסותיה. כמו כן ציין כי הנוסעים יוכלו להנות מרשת היעדים הענפה של החברה, בדגש על אפריקה.

מנכ״ל חברת רויאל אייר מארוק, ח׳מיד עדו
מנכ״ל חברת רויאל אייר מארוק, ח׳מיד עדו, בטקס השקת הטיסה הישירה בין תל אביב לקזבלנקה

על סיפון המטוס הגיעה גם משלחת של לא פחות מ-100 אנשי עסקים מרוקאים אשר יפגשו עם שותפים עסקיים בישראל. בין היתר במסגרת פורום עסקים ישראל-מרוקו אשר יארח השבוע משרד הכלכלה הישראלי.

ביקור במטוס דרימליינר מרוקאי

כחלק מהטקס הוזמנו לסיור קצר במטוס הדרימליינר של החברה שהגיע בטיסת הבכורה. לצערנו המטוס לא יפעל באופן קבוע בקו לתל אביב, אלא מטוסי 737-800 קטנים יותר (ועוד פרטים על הטיסות בכתבה שעשינו בנושא). עם זאת, יתכן ונראה לפעמים את מטוסי הדרימליינר המרוקאים בנתב״ג, בהתאם לביקוש.

מטוס 787-9 של חברת רויאל אייר מארוק
מטוס 787-9 של חברת רויאל אייר מארוק

בגזרת המטוסים רחבי הגוף מחזיקה החברה כרגע רק מטוסי בואינג 787 דרימליינר, ארבעה מדגם 787-9 וחמישה מדגם 787-8. במטוס הדרימליינר 787-9 של החברה בו ביקרנו ישנם 302 מושבים ב-2 מחלקות שירות: תיירים (276 מושבים) ועסקים (26 מושבים). צי מטוסי הדרימליינר של החברה הוא בגיל ממוצע של פחות מ-5 שנים.

כל מטוסי ה-787-9 של החברה צבועים בצביעת המטוסים החדשה של החברה שאני מוצא יפה למדי. מטוסי ה-787-8 אגב צבועים בצביעה הישנה והנקייה יותר, כשרק אחד מהם צבוע בצביעה החדשה עם סמל ברית התעופה ״One World״ בו היא חברה.

מטוס 787-8 של חברת רויאל אייר מארוק בצביעת החברה הישנה
מטוס 787-8 של חברת רויאל אייר מארוק בצביעת החברה הישנה. תמונה: ויקימדיה

זו לא באמת יכולה להיות סקירה של המטוס, אבל אשתף מעט על ההתרשמות המיידית. מיד עם העלייה למטוס שנחת בת״א הבחנו בעיצוב הפנימי הייחודי שלו. מחלקת העסקים מעוצבנת בצבעים חמים (אני חובב גדול של מחלקות שמעוצבות ״מחוץ לקופסא״ של פלטת צבעי הכחול/שחור). המושבים עצמם צבועים בצבע סגול שכנראה לא תיתקלו בו בחברות תעופה זרות. מבחינתי ציון מעולה על עיצוב הפנים הייחודי והמזמין.

מחלקת עסקים במטוס ה-787-9 דרימליינר של רויאל אייר מארוק
מחלקת עסקים במטוס ה-787-9 דרימליינר של רויאל אייר מארוק

מחלקת העסקים במטוסים אלו כוללת מושבי שכיבה בתצורת 1-2-1, כלומר לכל מושב גישה ישירה למעבר. בגרסאת ה-787-8 אגב ישנה תצורה מעט צפופה יותר של 2-2-2 כך שלא לכל מושב גישה ישירה. מושבי העסקים המותקנים הינם מדגם Super Diamond שפגשנו גם בביקור שלנו במטוס 777 של אמריקן איירליינס.  מדבר במוצר שמקבל ביקורות טובות למדי בתעשייה כך שלמי שייקח טיסות המשך עם החברה המרוקאית במטוסים אלו צפויה  חוויה טובה למדי. התלונות שיש לי כאן זהות לאלו שהעליתי במטוס של אמריקן כך שלא אחזור עליהן (המרווח ברגליים!).

מחלקת תיירים במטוס ה-787-9 דרימליינר של רויאל אייר מארוק
מחלקת תיירים במטוס ה-787-9 דרימליינר של רויאל אייר מארוק

גם העיצוב במחלקת התיירים לא אכזב, עם פלטת צבעים צבעים דומה ומזמינה של סגול-אדום-בז׳. תצורת ההושבה כאן סטנדרטית למדי במטוסי הדרימליינר (3-3-3). המושבים במחלקה נראים נוחים למדי. המרווח לרגליים לא מהפכני (מלבד בשורות הראשונות) אך בהחלט נדיב למדי (כ-81 ס״מ). השורות האחרונות במטוס אגב בתצורת 2-3-2 אם יש זוגות שרוצים לטוס בפרטיות עדיפה ואין להם בעיה לרדת אחרונים מהמטוס.

חברת רויאל אייר מארוק חברה בברית התעופה One World (שאולי יכלול גם את אל על בקרוב?). חברים במועדון הנוסעים של אמריקן איירליינס יוכלו לרכוש כרטיסים בנקודות בחברת התעופה המרוקאית.

נקווה בהחלט שתהיה לנו הזדמנות לטוס עם החברה המרוקאית בקרוב ולשתף סקירה יותר מעמיקה. יש לכם תוכניות לטוס עם החברה לקזבלנקה או ליעדי המשך? שתפו בתגובה.