בין התאריכים 9 במאי עד ה-22 ביוני צפויות עבודות תחזוקה ושדרוג בשדה התעופה המרכזי בדובאי (DXB). במהלך העבודות יושבת מסלול הטיסה הצפוני בשדה לטובת שיפוץ מקיף. היות ומדובר בהשבתה של מסלול אחד מתוך שניים שפעילים בשדה בסה״כ, צפויה להיות השפעה משמעותית על לוח הטיסות לאמירות.

מסלול הטיסה הצפוני יושבת ל-45 יום בשדה התעופה DXB
מסלול הטיסה הצפוני יושבת ל-45 יום בשדה התעופה DXB

כחלק מהשינויים יוסטו כאלף טיסות שבועיות לדובאי מהשדה המרכזי DXB לשדה קטן יותר בשם Dubai World Center (DWC). השדה האלטרנטיבי נמצא בחלק הדרומי של דובאי, כ-45 דקות נסיעה מהשדה המרכזי. בשדה הזה אגב מתקיימת התערוכה האווירית של דובאי (Dubai Air Show) בה לקחנו חלק השנה.

לאור המצב עדכנה רשות שדות התעופה בדובאי כי תפתח את כל המתקנים בשדה DWC על מנת לאפשר חוויה נוחה לנוסעים. כמו כן, על מנת להקל במעט את המצב עבור הנוסעים, יוצעו הסעות בין שדות התעופה 24 שעות ביממה, כמו גם חנייה חינם בשדה DWC ומוניות מוזלות משדה זה.

מסלול הנסיעה בין שדות התעופה DXB ו-DWC
מסלול הנסיעה בין שדות התעופה DXB ו-DWC. כ-45 דקות

ההשפעה הצפויה על טיסות מישראל

חברות ישראליות

חברות התעופה הישראליות (אל על, ארקיע וישראייר) יעבירו את כל טיסותיהן לשדה הקטן יותר DWC במשך כל תקופת העבודות. לאור העובדה שהוא מרוחק יותר ממרכז העיר ופחות ערוך לכמות גדולה של נוסעים, חשוב לקחת מרווח ביטחון להגעה ממרכז העיר לשדה מספיק זמן מראש לפני טיסתכם.

נקודה חשובה היא שלחברת אל על ישנם הסכמים לטיסות המשך מדובאי עם חברות זרות. לדוגמא, לאל על הסכם עם חברת סינגפור איירליינס שמאפשר לטוס עם אל על לדובאי ומשם עם החברה הסינגפורית לסינגפור על כרטיס אחד. עם זאת, במהלך תקופת התחזוקה, אל על תנחת בשדה DWC וטיסת ההמשך לסינגפור תצא מהשדה DXB. עבור הטסים עם כבודה המצב טיפה מורכב יותר, היות ויידרשו לבקש מצוות הצ׳ק אין בארץ לתייג את הכבוד רק עד דובאי. לאחר מכן נדרש יהיה לאסוף את המזוודה בדובאי ולהפקיד אותה שוב לטיסה הבאה.

חברות זרות

חברת התעופה Flydubai תעתיק חלק גדול מהפעילות שלה לשדה DWC. עם זאת, נכון לעכשיו הטיסות מישראל צפויות להמשיך לנחות בשדה DXB. בהתאם, הנוסעים בטיסות המשך עם חברת אמירייטס וסינגפור איירליינס לא יושפעו מהשינוי.

חברת Gulf Air שטסה מישראל מציעה בד״כ מחירים אטרקטיביים לטיסות המשך מישראל לדובאי דרך בחריין. חברת התעופה הבחריינית צפויה להסיט חלק מטיסותיה מבחריין לדובאי לשדה DWC כך שיש להתעדכן קונקרטית לגבי טיסותיכם היכן הן צפויות לנחות ולהמריא.

חברת Royal Jordanian שטסה גם היא בקונקשנים נוחים לדובאי צפויה לפי לוח הטיסות לנחות בשדה DXB לאורך התקופה כך שלא צפויה שינוי מהותי.

חברת אמירייטס צפוייה להתחיל לטוס לישראל רק לאחר תום העבודות, כך שאין השפעה על טיסותיה הצפויות לישראל.

למרות האמור לעיל, חשוב מאוד לוודא עם חברת התעופה לפני טיסתכם מאיזה שדה וטרמינל היא צפויה להמריא או לנחות למקרה של שינויים פתאומיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *