חברת אמירייטס מודיעה כי תשפץ את תא הנוסעים ב-67 מטוסי A380-800, כאשר מדובר ב-15 יותר מהתכנית המקורית. הסיבה היא עיכובים משמעותיים במסירות של מטוסים מהדור החדש שהזמינה, בדגש על מטוסי בואינג 787 ו-777X. בהתאם לכך צפויה להאריך חברת אמירייטס את חייהם של מטוסי ה-777 ו-A380 המרכיבים את הצי הקיים של החברה. באשר למטוסי ה-777-300 של אמירייטס, היא נשארת עם התכנית המקורית לעדכן 53 מטוסים.

עלות שדרוג 120 מטוסים תעלה לחברה מעל למיליארד דולר ותכלול. בין היתר, כפי שעדכנה החברה בנובמבר 2021, יכלול השדרוג התקנת מחלקת תיירים פרימיום באותם מטוסים. החברה מדגישה כי השדרוג נובע מאילוצים הנוגעים להארכה הלא צפוייה של חיי המטוסים בעקבות העיכובים במסירת מטוסים מהדור החדש.

לחברת אמירייטס ישנה הזמנה של 115 מטוסי בואינג 777X, מטוס הנוסעים הגדול בעולם כאשר יכנס לפעילות מבצעית. בתוך כך, 16 מטוסי 777-8 ו-96 מטוסי 777-9. מהדו״ח הכספי הרבעוני של בואינג ששוחרר בימים האחרונים עולה כי מסירת המטוסים נדחתה בשנית וצפויה כעת לקרות רק ב-2025, חמש שנים מאוחר יותר ממועד המסירה המקורי שסוכם בין החברות ואחרי שמנכ״ל אמירייטס איים כי דחייה מעבר לשנת 2024, יכולה להוביל לביטול העסקה.

בנוסף, לחברת אמירייטס הזמנה של 30 מטוסי 787-9. עדכונים אחרונים גם צופים כי אספקת מטוסי הדרימליינר תחודש רק בסוף שנת 2022. וכל זאת בזמן שבואינג נמצאת תחת זכוכית מגדלת של רשויות התעופה והבטיחות בארה״ב.

על פי אתר airfleets, לחברת אמירייטס 123 מטוסי A380-800 ו-144 מטוסי 777 פעילים, מתוכם 124 מטוסי 777-300.

כזכור, חברת אמירייטס צפויה להתחיל להפעיל טיסות מישראל החל מחודש יוני, בנוסף לטיסות של חברת האחות Flydubai.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *