עם ההודעה על פתיחת המרחב האווירי של סעודיה לטיסות ישראליות, חברת אל על החלה מיד להיערך למנף את השינוי המשמעותי לטובת פעילותה. ראשית, פתיחת המרחב האווירי תאפשר לחברת אלעל לממש את תכניתה להפעיל טיסות מישראל ליפן וגם לאוסטרליה. אמנם הנתיב הצפוי לטוקיו אינו עובר מעל ערב הסעודית, אלא מעל טורקיה. עם זאת, לחברת אלעל יש היום מחסור במטוסים ליעדים ארוכים וקיצור זמני הטיסה למזרח הרחוק ולהודו (מעל סעודיה) יאפשר לחברה לייעל את השימוש במטוסים. אותו חסכון של כמה שעות טיסה, לכל כיוון, יאפשר למטוסים שטסים כיום ליעדים כמו תאילנד לבצע יותר טיסות במהלך השבוע ובכך לשחרר מטוסים אחרים לנתיבים חדשים.

בניגוד לחברות תעופה רבות בעולם בחברת אלעל אין היום מחסור בטייסים אלא בעיקר מחסור במטוסים. לא כל מטוסי הבואינג 737 ״שיצאו לחופשה״ בעת הקורונה שבו לפעילות. בנוסף החברה טרם השלימה את תכנית ההצטיידות במטוסי הדרימליינר ואין עדיין צפי מתי יגיע המטוס ה-16 (מדגם 788). כמו כן מטוסי ה-777 טרם הוחזרו לשרות. שניים מהם נמצאים בימים אלה בטיסות רענון וצפוים להיכנס לשרות בקרוב. שניים אחרים אמורים לעבור מהפך עיצובי שלם שייקח עוד זמן.

סמנכ״ל אלעל, שלומי עם-שלום, אמר ל״חדשות תעופה״ כי המעבר מעל סעודיה ישחרר לחברת אלעל מטוסים רחבי גוף. הן בשל העובדה כי להודו ניתן יהיה להפעיל מטוסי בואינג 737 והן משום שקיצור זמני הטיסה לתאילנד יחסוך לחברה סדר גודל של כ-10 שעות בסבבי הטיסות. ״אין לנו ספק שמפת הביקושים השתנתה בעקבות הקורונה וגם עכשיו בעקבות פתיחת המרחב האווירי של סעודיה,״ אמר.

בחברת אלעל בוחנים כעת הפעלת טיסות ליעדים חדשים בהם יפן ואוסטרליה. החברה התכוונה לטוס לאוסטרליה עוד לפני מגפת הקורונה, אולם אז הטיסה הארוכה היתה על גבול המעטפת של המטוס. כעת עם פתיחת הנתיב מעל סעודיה החברה תוכל לבצע טיסות למלבורן. בחברה מציינים כי באוסטרליה יש אוכלוסיה יהודית וישראלית גדולה שתשמח בוודאי לפתיחת קו ישיר לישראל. בנוסף, לישראלים תהיה הזדמנות לטוס לארץ הקנגורו בטיסות ישירות.

באשר לקו ליפן. באלעל כבר מחדשים את התכנית לפתיחתו של הקו. בעקבות פתיחת שמי סעודיה וניצול טוב יותר של הקווים למזרח, ניתן יהיה להקצות מטוס לטובת טוקיו, שיטוס, כאמור, בנתיב מעל טורקיה. היום פורסם כי שר התיירות, רזבוזוב ייצא לסיור ביפן והפיליפינים כדי לקדם פתיחת קווים ליעדים אלה.

יצוין כי על פי ההסכם עם טייסי אלעל שנחתם בשבוע שעבר תוכל החברה לחכור מטוסים בחכירה רטובה כדי להגדיל את לוח הטיסות שלה. על פי הידוע החברה תחכור בתקופה הקרובה 2-1 מטוסי בואינג 737 שיופעלו עבור חברת הבת סן דור.

תגובה
    1. כרגע אין התקדמות משמעותית בשיחות לגביהן, אבל יש הרבה מאמצים לשכנע את פיליפין איירליינס להשיק את הקו.

  1. לא יהיה טיסות מעל סעודיה כול עוד אין שיח עם הערבים לשתי מדינות
    מה שאומר לא יהיה וברוך השם אז תמשיכו לחלום חלמאים

  2. הסבירו לי, בבקשה: אם רוצים לפתוח קווי תעופה ליעדים חדשים, לא יכולות חברות התעופה לפנות אל הרשויות הנוגעות לקבלת אישורים? מה בדיוק יש לשר התחבורה “לסייר” ביעדים אלו?

    1. במקרה של הפיליפינים – היות והחברות הישראליות לא רוצות כרגע לפתוח הקו, הניסיון הוא ללחוץ על חברת התעופה הפיליפינית להפעיל את הקו שהיא אמרה שהיא רוצה להתחיל.

  3. האם אלעל החלה לשלם למדינה על ההלואה אותה לקחה? בנתיים היא מגדילה הוצאות בינהן העלאת שכר למגזר הטייסים שמראש היו המגזר שהביא להוצאות הרבות ביותר עבור החברה. פתיחת קווים? כאשר לה הירת עסק חי וחוב של מילאריד למדינה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *