לצד המטוסים ה”סטנדרטים” שמבקרים מדי יום בנתב״ג, מגיעים לעיתים אורחים שונים ומעניינים שלא בהכרח מגיעים לפה באופן קבוע. אספנו לכם את המטוסים המעניינים ביותר שהגיעו השבוע לנתב״ג.

תודה לספוטרים הישראליים המעולים שאת התמונות שלהם שילבנו בכתבה: spotter.tlv ואגנס אוירינגל.

מטוס הפורמולה 1 של אתיחד

השבוע ביקר בתל אביב מטוס ה-787 דרימליינר הייחודי של אתיחד בצביעת תחרות מרוצי הרכבים המפורסמת ״פורמולה 1״. אם אני חושב שהצביעה הרגילה של אתיחד היא בהחלט מהיפות שקיימות בעולם התעופה, אז אתיחד הצליחה להתעלות אפילו על עצמה עם צביעת הפורמולה 1 המהפנטת. חדי העין יבחינו שנעשה שינוי קטן בצביעת המטוס – והכיתוב Formula 1 2021 שונה ל- Formula 1 2022 והוא משתנה כל שנה.

מטוס 787 בצביעת פורמולה 1 של אתיחד
מטוס 787 בצביעת פורמולה 1 של אתיחד. תמונה: אגנס אוירינגל

מטוס של קורנדון איירליינס הטורקית בצביעה ספורטיבית

חברת קורנדון איירליינס הטורקית מפעילה כיום כ-24 טיסות שבועיות מנתב״ג לטורקיה. השבוע היא נחתה בנתב״ג עם מטוס 737-800 בצביעה ייחודית של מועדון הכדורגל האנגלי Hull City המייצג את העיר האל.

מטוס 737-800 של קורנדון בצביעת האל סיטי
מטוס 737-800 של קורנדון בצביעת האל סיטי. תמונה: tlv.spotter 

טיסה ישירה ראשונה מסנגל

חברת התעופה Air Caraibes הפעילה השבוע לראשונה טיסה ישירה מדקר, בירת סנגל, לתל אביב כשעל סיפון המטוס 352 מבקרים צליינים סנגלים. מדובר גם בטיסה חד פעמית של חברת התעופה הצרפתית שמשרתת את הקריביים הצרפתיים והיא צפויה לבקר אותנו שוב בתחילת ספטמבר לאסוף את אותם תיריים. הטיסה הופעלה במטוס A330-300 בגיל של 6.3 בצביעה הכחולה הקלאסית של החברה הצרפתית.

מטוס A330 של אייר קאריבס
מטוס A330 של אייר קאריבס. תמונה: אגנס אויריגל

מטוס הגראנד פרי של גאלף אייר

גם חברת גאלף אייר מבחריין הגיעה השבוע עם מטוס בצביעה ייחודית. מדובר במטוס A320-200 שמשלב את הצביעה הישנה של החברה לצד צביעה ייחודית של תחרות הגראנד פרי 2015. בחריין מתגאה מאוד באירוח של מרוצי הפורמולה 1 שכן היא אחת מהמדינות היחידות בהן התחרות מתבצעת במרכז העיר.

מטוס A320 של גאלף אייר בצביעת הגראנד פרי
מטוס A320 של גאלף אייר בצביעת הגראנד פרי. תמונה: אגנס אויריגל

787 דרימליינר של אזרבייג׳ן איירליינס

תמיד כיף לראות חברות שמשדרגות את הקו לתל אביב ממטוסים צרי גוף למטוסים רחבי גוף ומטוסים חדישים ככלל. בהתאם לביקוש, גם אזרבייג׳ן איירליינס מתכוונת לשדרג את הקו לתל אביב למטוסים רחבי גוף בהדרגה. ובהתאם לכך, השבוע ביקר אותנו מטוס 787-8 של החברה האזרית. ולמרות שהחברה מחזיקה רק שניים מהם, נקווה שנראה אותם יותר בישראל. בהקשר זה, החברה הכריזה לא מזמן על הסכם לרכישת מטוסי דרימליינר נוספים מבואינג.

מטוס 787 של אזרבייג׳ן איירליינס
מטוס 787 של אזרבייג׳ן איירליינס

מה המטוס הכי מעניין לדעתכם שנחת השבוע בנתבג?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *