חברת ישראייר דיווחה הבוקר על קליטת מטוס איירבוס שישי לצי המטוסים של החברה. זאת בהמשך לדיווחי החברה על החלטות אסטרטגיות של הדירקטוריון להגדלת צי המטוסים.

בדיווח לרשות לניירות ערך מסרה החברה כי מדובר במטוס איירבוס A320 שמוחכר בחכירה יבשה, כלומר שצוות המטוס יהיה על טהרת עובדי ישראייר והחכירה תהיה לתקופה של 4 שנים. המטוס המדובר הגיע ארצה אתמול בטיסת 6H998 משאנון (אירלנד) שארכה 5:12 שעות.

מטוס האיירבוס A320 השישי של ישראייר בדרך לישראלמטוס האיירבוס A320 השישי של ישראייר בדרך לישראל
מטוס האיירבוס A320 השישי של ישראייר בדרך לישראל

מדובר במטוס מדגם איירבוס A320-200 בן 17.2 שנים שקיבל לאחרונה את מספר הרישום הישראלי 4X-ABW. בעברו שירת המטוס בחברות התעופה ג׳טסטאר האוסטרלית ואייר סרביה. מאז דצמבר 2020 המטוס בבעלות חברת השכרת המטוס האמריקאית BBAM.

הצצה לתוך מטוס A320 של חברת ישראייר
הצצה לתוך מטוס ה-A320 של חברת ישראייר

החברה מציינת כי במקביל היא מקדמת חתימת הסכם למכירת שני מטוסי ATR שבבעלותה, כך שעם מכירתם יהיה כל צי המטוסים של החברה אחיד ומורכב רק ממטוסי איירבוס. עובדה זו עשויה, לשיטת החברה, לתרום לייעול תפעול צי המטוסים של החברה ובכלל זה חלקי החילוף למטוסים.

עוד מוסיפה החברה כי כפי שדיווחה ב-26 ביוני, המטרה היא להשלים את עדכון צי המטוסים של החברה, כלומר למכור את מטוסי ה-ATR עד לרבעון השני של 2023, שהינו תקופה המאופיינת עם ביקושים גבוהים. בנוסף החברה מדווחת כי  מעריכה שתשלים את מכירתם של שני מטוסים אלה טרם קליטת מטוס אירבוס שביעי וכי בהתאם לביקושים למוצרי החברה היא תתקשר בהסכמים קצרי טווח לקליטת מטוסים נוספים לצי החברה בחכירה רטובה.

כזכור, ישראייר מתמודדת במקביל במכרז לרכישת חברת התעופה הצ׳כית סמארטווינגס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *